استاندار کرمانشاه گفت : حدود دو هزار میلیارد تومان اموال دولتی مازاد در استان شناسایی شده که فروش و هزینه کرد منابع آن در بخش‌هایی که نیاز است می‌تواند بسیاری از مشکلات استان را مرتفع کند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در شرایط فعلی که دولت با محدودیت‌های مالی مواجه است باید بدنبال منابع مالی جدیدی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها باشیم، گفت : ۳۰ هزار میلیارد تومان اموال دولتی غیرمنقول در استان شناسایی شده که حدود دو هزار میلیارد تومان آن مازاد است و چنانچه مجوز فروش این اموال داده شود و بتوانیم آن‌ها را به فروش برسانیم، با منابع آن می‌توانیم خیلی از مشکلات استان را مرتفع کنیم.

او به نرخ بالای بیکاری استان طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت : امسال برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان هدف‌گذاری کرده‌ایم که خوشبختانه در فصل بهار توانستیم کاهش مناسبی در نرخ بیکاری استان داشته باشیم و امیدواریم این روند در فصول بعدی نیز تداوم داشته باشد.

او به اجرای سامانه گرمسیری هم اشاره و از آن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی پس از انقلاب یاد کرد و گفت: بهره‌برداری کامل از این پروژه به دو هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد و حیف است پروژه‌ای که برای آن بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده بدون استفاده بماند، لذا درخواست داریم مساعدت شود تا این پروژه بزرگ به طور کامل اجرا شود.

استاندار کرمانشاه به منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین هم اشاره کرد و گفت: برخی اختلاف نظر‌ها درخصوص شرایط واگذاری اراضی باعث شده نتوانیم به حدود ۲۰۰ سرمایه‌گذاری که متقاضی سرمایه گذاری در این منطقه هستند زمین واگذار کنیم که انتظار داریم در این زمینه راهکاری اتخاذ شود. همچنین نیاز است برای تکمیل زیرساخت‌های این منطقه کمک‌هایی شود.

او گفت: در خصوص شهرک‌های کشاورزی استان نیز هم نیازمند تسهیل در شرایط واگذاری و هم نیازمند اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌ها هستیم.

بازوند همچنین درخواست کرد برای رونق تولید در بخش معادن و کمک به فعالین این بخش در مناطق زلزله زده استان، حقوق دولتی معادن استان کاهش یابد.

افزایش یارانه برای اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار و تامین منابع برای پرداخت حقوق بازرسان تنظیم بازار سازمان صمت از دیگر درخواست‌های استاندار کرمانشاه بود.

هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه درخواست‌هایی را مطرح کرد که تامین منابع برای تکمیل سامانه گرمسیری و پرداخت مطالبات پیمانکاران، کمک به تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین، تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای گازرسانی به واحد‌های اقتصادی استان، تخصیص آب به باغات بالای ۲۰۰ متر ارتفاع در پایین دست سد‌های آزادی و داریان، تخصیص ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی، حمایت ویژه از توسعه کشت گیاهان دارویی و زعفران، صدور مجوز توسعه ۳۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی و ۲۰۰ هزار قطعه مرغ تخمگذار و تسریع در پرداخت پول گندم کشاورزان از جمله آن‌ها بود.

حبیب الله وفایی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم به وضعیت برخی شاخص‌های اقتصادی استان و برنامه‌ها برای بهبود این شاخص‌ها اشاره کرد.

وفایی با بیان اینکه از سال ۱۳۵۵ نرخ بیکاری استان از میانگین کشور پیشی گرفت و طی این سال‌ها همواره جزو استان‌های با نرخ بیکاری بالا بوده‌ایم، گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و عزم مدیران برای کاهش نرخ بیکاری، بهار امسال شاهد کاهش نرخ بیکاری استان به ۱۴.۷ درصد بودیم و امیدواریم این روند کاهشی تداوم داشته باشد.

او با بیان اینکه استان بلحاظ نرخ تورم نیز جایگاه خوبی نداشت، افزود: تیر ماه سال گذشته بلحاظ نرخ تورم رتبه اول کشور را داشتیم که تیر امسال به جایگاه بیست و چهارم رسیدیم.

او گفت: استان کرمانشاه با داشتن دو و نیم درصد جمعیت کشور سهم ۱.۶۳ درصدی در تولیدناخالص داخلی کشور دارد که آمار مناسبی نیست.

او گفت: بلحاظ درآمد سرانه نیز استان جایگاه مطلوبی نداشته‌ایم، البته سال ۱۳۹۷ وضعیت استان بلحاظ این شاخص بهتر شد، اما تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله داریم.

وفایی بهبود فضای کسب و کار را از برنامه‌های اولویت دار استان عنوان کرد و گفت: شاهد بهبود هشت پله‌ای شاخص فضای کسب و کار استان هستیم.

او گفت: همه این شرایط در حالیست که استان ظرفیت‌های خوبی به‌خصوص بلحاظ منابع آبی و اراضی قابل کشت دارد.

وفایی با اشاره به تدوین سند اقتصادمقاومتی استان به عنوان اولین استان کشور، گفت: امسال ۶۵ پروژه اقتصادمقاومتی استانی تعریف شده است.

او افزود: امسال ایجاد ۶۱ هزار فرصت شغلی که ۳۱ هزار نفر آن اشتغال مستقیم است را هدف گذاری کرده ایم که برای تحقق آن به ۸۸۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز است .

 

 

انتهای پیام/د

۳۰ هزار میلیارد تومان اموال دولتی غیرمنقول در استان شناسایی شد

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.