دبیر ستاد اربعین حسینی اسلام‌آباد غرب گفت : اربعین امسال استقبال زائران از مسیر اسلام‌آباد غرب با بازگشایی مرز خسروی، افزایش خواهد یافت.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،قدرت نجفی دبیر ستاد اربعین حسینی اسلام‌آباد غرب گفت : امسال خداوند این توفیق را برای مردم شهرستان اسلام‌آباد غرب، دالاهو، سرپل ذهاب و قصرشیرین دو چندان کرده است که زائران اربعین حسینی با قدوم مبارک خود این اجر معنوی را در شهرستان‌ها جاری کنند.

او گفت : سال گذشته زوار تنها مسیری که داشتند، سه راه شهید مولوی به سمت بخش حمیل و بعد از آن به مهران و کربلا مشرف می‌شدند، امسال با بازگشایی مرز خسروی که یک مرز نزدیکتر و بین‌المللی است این حساسیت دو چندان خواهد شد.

او گفت: شاهد برکات مادی و معنوی برای مردم استان به‌ویژه مردم شهر شهیدان مرصاد شهرستان اسلام‌آبادغرب هستیم، چرا که سال گذشته تنها راه مواصلاتی مسیر حمیل بود، ولی امسال مرز خسروی بازگشایی می‌شود و ما از دو جهت مرز مهران که از سمت بخش حمیل می‌گذرد و دیگری مرز خسروی که از اسلام‌آباد می‌گذرد، میزبان زوار خواهیم بود.

نجفی با بیان اینکه سال گذشته ما پذیرایی ۵۰۰ هزار نفر زائر از همین مرز به مهران بودیم، افزود: امسال تخمین بین یک تا ۲ میلیون نفر در مرز خسروی را داریم با توجه به افزایش زوار باید زیرساخت‌ها را تکمیل کنیم.

رئیس ستاد اربعین حسینی اسلام‌آباد غرب افزود: در این راستا تصمیم بر تشکیل پنج کمیته شد که شامل کمیته فرهنگی با مسولیت تبلیغات اسلامی و ارشاد، کمیته بهداشتی با مسؤولیت مرکز بهداشت، کمیته پشتیبانی با مسؤولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت و کمیته امنیتی و تجهیز با مسؤولیت فرمانداری تشکیل شده است.

او افزود: وظیفه این کمیته‌ها فضاسازی سطح شهر، نصب بنرها، علا‌ئم پلیس و مسؤول کمیته اسکان برای اسکان زائران و کمیته پشتیبانی زیرساختی را داشتیم.

نجفی با بیان اینکه نقاط حادثه‌خیز مسیر زوار توسط اداره راه و شهرسازی وحمل و نقل جاده‌ای شناسایی شده است، افزود: وضعیت جاد‌ه‌ها از نظر ترافیکی مورد حل و فصل و گره‌های ترافیکی آن به حداقل می‌رسد، علائم راهنمایی رانندگی نصب و در ورودی شهر یک پایگاه راهنمای زوار برقرار که ظرفیت‌های شهرستان را به مردم بشناسانیم و هم مسیر‌هایی که منتهی به کربلا را نشان دهند و در ضمن نیروی انتظامی از برپایی هرگونه موکب بدون مجوز، ممانعت خواهد کرد.

او گفت : از مردم اسلام آباد غرب تقاضا می‌کنم که تا حدی که در توان دارند اعلام آمادگی برای نذورات کنند وبا مراجعه به سایت www.mokeb.org درخواست تاسیس موکب را داشته باشند، و همچنین نذورات خود را به شماره حساب ستاد نزد بانک ملی به شماره ۰۱۱۰۴۱۴۱۹۶۰۰۴ واریز نکنند .

 

 

انتهای پیام/د

استقبال زائران از مسیر اسلام‌آباد غرب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.