شهردار شیراز گفت: از اقدامات شهرداری‌های مناطق ناراضی هستم و با تعارف نمی‌شود کار انجام داد.

از اقدامات شهرداری‌های مناطق ناراضی هستم

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ،حیدر اسکندرپور ظهر امروز چهارشنبه ١٣ شهریور در مراسم تکریم و معارفه مدیران شهرداری شیراز اظهار کرد: بدون تعارف از اقدامات در حوزه مناطق شهرداری ها و در بعضی مناطق بخصوص در نحوه پیگیری کارهای عمرانی ناراضی هستم.

او ادامه داد: حوزه عمرانی در دوره جدید بدون تعارف شلاق مدیریتی به طرح های عمرانی در مناطق بزند چرا که با تعارف نمی شود کاری را انجام داد.

شهردار شیراز گفت: در یک و نیم سال گذشته که در خدمت مردم بوده ام فراز و فرود‌هایی در ارتباط با بعضی از موارد در مجموعه شهرداری وجود داشت و ایجاب می‌کرد که در یک دوره زمانی تغییراتی برای رسیدن به اهدافی که طراحی کرده‌ایم، داشته باشیم.

اسکندر پور با بیان این که طرح‌های نیمه تمام را باید به پایان رساند، اضافه کرد: طرح‌های شهرداری متعلق به مردم شیراز است چرا که سرمایه مردم در آن‌ها قرار دارد و باید به سرانجام برسد.

او با بیان این که ما در شهرداری مجری مصوبات شورا، هستیم، ادامه داد: شورا، قانونگذار و ناظر بر اقدامات شهرداری است، و طبیعی است که ما در شهرداری به عنوان مدیران اجرایی نقطه نظرات خود را در کمیسیون‌ها مطرح می‌کنیم، اما در نهایت تصمیم با نمایندگان مردم و شورا است و تصمیم‌های آن‌ها را اجرا می‌کنیم.

شهردار شیراز تصریح کرد: وقتی مصوبه‌ای از شورا صادر شد ما به عنوان مجموعه شهرداری حق اجتهاد نداریم و باید آن مصوبه را پیگیری و اجرا کنیم.

اسکندرپور ادامه داد: ما وارث طرح‌هایی هستیم که از دوره قبل در شهر وجود دارد و باید به سرانجام برسند، و سال اول و دوم شورا و شهرداری فرصت تعریف طرح‌های جدید نداریم، و باید طرح‌های نیمه تمام را اجرا کنیم.

او گفت: طرح‌های شهرداری متعلق به مردم شیراز است اعم از این که در دوره قبل یا در دوره جدید باشد و سرمایه‌های مردم در این طرح‌ها هزینه شده و باید به سرانجام برسد.

شهردار شیراز اضافه کرد: نباید این گونه مطرح شود که در ۲ سال گذشته کمتر طرح‌های انسان محور متناسب با دیدگاه‌های شورا و شهرداری اجرا کرده ایم بلکه این واقعیتی است که کمتر توانسته ایم اجرا کنیم و علت آن هم باقی ماندن طرح‌های نیمه تمام از دوره‌های گذشته بود.

اسکندرپور بیان کرد: هم اکنون طرح‌های جدید آماده شده که به زودی در فاز اجرایی قرار می‌گیرند.
او تصریح کرد: تلاش‌های همکارمان در حوزه عمرانی تلاش‌های صادقانه‌ای بود، اما احساس من این بود که طرح‌های عمرانی را باید با سرعت بیشتری پیگیری کرد و این به مفهوم نادیده گرفتن اقدامات همکارمان نیست.

شهردار شیراز افزود: احساس کردم که مناطق شهرداری، سازمان عمران و طرح‌های بزرگ شهرداری با همدیگر پیش برود و گاهی ناهماهنگی‌هایی باعث کندی در کار می‌شد.

شهردار شیراز تصریح کرد: مردم به قد و قامت و سابقه توجه نمی‌کنند بلکه به خروجی کار نگاه می‌کنند.

او با بیان این که در مناطق کوتاهی‌هایی وجود دارد، اضافه کرد: شهرداران مناطق و معاونین باید هر آنچه که در حوزه عمرانی اتفاق می‌افتد، باید پیگر بوده و اشراف داشته باشند.

اسکندرپور با انتقاد از این که در برخی مناطق طرح عمرانی برای افتتاح در هفته دولت نداشتیم، افزود: این نیاز به توجه بیشتر است و از معاون جدید فنی و عمرانی شهرداری شیراز می‌خواهم که در پایان شهریورماه برنامه‌ای ارائه کند که نشان دهد تا پایان شش ماه دوم سال، مناطق مختلف شهرداری در حوزه عمرانی در کجا قرار دارند؟ و من باید این برنامه را به شورا ارائه دهم.

او، پیام روشن خود از انتصاب‌های جدید در شهرداری‌های مناطق را اینگونه اعلام کرد: که هر لحظه احساس شود کار‌ها عقب است و متناسب با برنامه پیش نمی‌رود با کسی تعارف نمی‌کنیم خواه منصوب دوره من یا دوره قبل باشد عزل خواهند شد چرا که آنچه برای مردم مهم است خروجی کار است.

شهردار شیراز اضافه کرد: در تغییرات صورت گرفته بدون تعارف باید چند نیروی جدید وارد می‌کردم، اما احترام به بدنه شهرداری و مدیران شهرداری کردم.

او از برخورد برخی شهرداران با مردم انتقاد کرد و گفت: چرا یک شهردار با مردم و سرمایه گذار به گونه‌ای برخوردی می‌کند که انگار مردم نوکر در خانه آن‌ها هستند؟

شهردار شیراز خطاب به شهرداران بیان کرد: اگر کاری برای مردم انجام نمی‌دهید، آن‌ها را بی حرمت نکنید.

اسکندرپور با بیان این که نگاه شورا و شهردار بر حفظ احترام و حرمت مردم است، از شهرداران جدید درخواست کرد حفظ حرمت مردم را اولویت کار خود در مناطق قرار دهند.

اسکندرپور با بیان این که کانال سعدی و دروازه قرآن در منطقه ٣ نیاز به اصلاح دارد، خطاب به سرپرست شهرداری این منطقه گفت: دنیا شیراز را به سرمایه‌هایی که در منطقه ٣ قرار دارد، می‌شناسد و بنابراین این منطقه ویترین سرمایه‌های فرهنگی ایران است و شهردا قرار نیست تنها پروانه ساختمان صادر کند و کار‌های عمرانی انجام دهد بلکه برای حفظ و پاسداشت این منطقه باید تلاش مضاعف کند.

شهردار شیراز با بیان این که در نوروز یکی از جا‌هایی که مورد بازدید مردم قرار می‌گیرد منطقه ۳ است، اضافه کرد: تک تک بلوار‌ها و خیابان‌های منطقه ٣ باید نقاشی شود و از لحاظ گل آرایی و نورپردازی باید به روزترین مناطق ما در زیباسازی باشد.

اسکندرپور بیان کرد: ماموریت سرپرست شهرداری، بازآفرینی فضا‌های شهری در منطقه٦ است و انتظار می‌رود تا نوروز این منطقه شاخص باشد.

او خطاب به سرپرست شهرداری منطقه ۴ گفت: در این منطقه، تکریم ارباب رجوع و اجرای طرح‌های عمرانی توجه ویژه داشته باشند.

شهردار شیراز، ۶ ماهه دوم امسال را برای مردم شیراز خوب پیش بینی کرد و گفت: بسیاری از طرح‌های بزرگ شهری افتتاح و برخی طرح‌ها در این مدت عملیاتی خواهد شد و طرح‌های انسان محوری که شورا از شهرداری انتظار دارد در مرحله شروع هستند و در واقع روز‌های پرکاری برای شهرداری شیراز است.

انتهای پیام/چ

صحبت های شهردار شیراز در مراسم تکریم و معارفه مدیران شهرداری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.