شبانی مسئول میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری شهرستان نهبندان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: هنرمندان صنعت نساجی سنتی شهرستان در رشته های برک،پارچه مله و توبافی از این به بعد تولیدات خود را با برند جلک به بازار معرفی می کنند.
او افزود : با توجه به وضعیت مطلوب اقامتگاهها و مراکز گردشگری شهرستان میتوان در عرضه صنایع دستی موفقتر عمل کنیم.
شبانی با اشاره به اینکه با داشتن مکانهای اقامتی صنایع دستی در یک بستر مناسب تر نمود پیدا می کند گفت: شهرستان نهبندان نیازمند فضایی دائمی و رسمی به عنوان بازارچه صنایع دستی و سوغات است.
مسئول میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری شهرستان نهبندان افزود : با وجود فعالیت 20 کارگاه رسمی در این شهرستان در حال حاضر به دنبال افزایش تعداد کارگاههای صنایع دستی هستیم.
او با بیان اینکه مجوزهای گارگاهی در حال افزایش است اظهار کرد : کسانی که طرحی برای صنایع دستی داشته باشند سعی میکنیم آن طرح را به سمت کارگاهی شدن هدایت کنیم.
شبانی با اشاره به مشکلات حوزه صنایع دستی عنوان کرد : عدم شناخت خود هنرمند، عدم شناخت بازار هدف، و مخاطب شناسی از مشکلاتی است که هنرمندان این حوزه را درگیر میکند.
مسئول میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری شهرستان نهبندان با بیان اینکه برای رفع این مشکلات هنرمندان باید در زمینه آموزش، تلاش بیشتری کنند، تصریح کرد : افراد برای چگونگی عرضه محصولات خود باید از سطح شهرستانی پا را فراتر گذاشته و در سطح استان و کشور محصولات صنایع دستی را معرفی کنند.
او با بیان اینکه محصولات نهبندان باید به عنوان صاحب برند مطرح شود، افزود: با وجود داشتن ۳۰رشته در حوزه صنایع دستی برای احیای برخی رشتهها توان بیشتر گذاشته شده است.
مسئول میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری نهبندان احیاء رشتههای منسوخ شده را از اهداف پیشرو دانست و بیان کرد : برک بافی و جاجیم از جمله صنایعی هستند که برای احیاء آنها تلاش میکنیم.
انتهای پیام/ ط آ