اردکانیان گفت: در حال حاضر وزارت نیرو فقط در بخش تولید برق حدود ۳۸ درصد نیروگاه‌ها را در اختیار دارد و مابقی را بخش خصوصی مدیریت می‌کند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: سیاست ما به طور کلی این است که به سمت مشارکت صددرصدی بخش خصوصی در تولید برق حرکت کنیم  البته در آینده به دنبال آن هستیم که شرایطی را فراهم کنیم که مشارکت بخش خصوصی صرفا محدود به تولید نباشد، بلکه برای شبکه‌های انتقال هم سازوکار‌هایی را پیش‌بینی کنیم تا بخش خصوصی بتواند در این بخش هم سرمایه‌گذاری کند

وزیر نیرو تصریح کرد: در حال حاضر وزارت نیرو فقط در بخش تولید برق حدود ۳۸ درصد نیروگاه‌ها را در اختیار دارد و مابقی را بخش خصوصی مدیریت می‌کند.

او با اشاره به  دستاورد‌های سفر خودبه روسیه،یادآور شد: یکی از مهم‌ترین نتایج این سفر حل و فصل مسائل باقی‌مانده پیرامون عملیاتی شدن قرارداد احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک هرمزگان بود. قطعا این مسئله در ملاقات آتی روسای جمهور ایران و روسیه که در آنکارا برنامه ریزی شده است، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تمام امضا‌هایی که باید برای الحاقیه قرارداد نیروگاه سیریک تکمیل شود، به سرانجام خواهد رسید.

وزیر نیرو با بیان اینکه  کل اعتبار درنظر گرفته شده برای احداث این نیروگاه بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار برآورد شده است، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که در فاصله دو یا سه ماه آینده حدود ۲۲۰ میلیون دلار از اعتباری که برای احداث این نیروگاه در نظر گرفته شده است، پیمانکار مربوطه بتواند به کارگاه بیاورد.

او درباره چشم انداز سال آبی جدید، گفت: سال آبی که گذشت  یکی از خشکسال‌ترین سال ها در ۵۰ سال اخیر بود و بالافاصله یکی از‌ تَر ترین سال‌ها را تجربه کردیم؛ بنابراین  از جهت منابع آبی وضعیت ما نسبت به سال‌های گذشته  بهتر است.


بیشتر بخوانید: سود بازرگانی برخی اقلام وارداتی صفر می‌شود/ مردم باید تغییرات مدیریتی در «ایران خودرو» را حس کنند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار