وزیر صنعت، معدن و تجارت از صفر شدن سود بازرگانی برخی اقلام وارداتی خبر داد.

سود بازرگانی برخی اقلام وارداتی صفر می‌شود/ مردم باید تغییرات مدیریتی در «ایران خودرو» را حس کنندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن، تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود طرح آزادسازی واردات خودرو از مناطق آزاد روی میز دولت است، گفت: من این خبر را تایید نمی‌کنم، واردات خودرو طبق مصوبه دولت ممنوع است.

رحمانی گفت: خودرو‌های محدودی که در گمرکات وجود دارند، قبل از مصوبه ممنوعیت وارد شده‌اند، خودرو‌هایی که هیچ مانعی ندارند، ترخیص می‌شوند. در خصوص واردات خودرو ممنوعیت‌هایی وجود دارد، به عنوان مثال خودرو‌هایی که بالای ۲۵۰۰ سی‌سی هستند و یا آمریکایی هستند و یا برخی ضوابط فنی را رعایت نکرده‌اند، ترخیص نشده‌اند. حدود ۱۳ هزار خودرو در گمرکات وجود دارد که بخش عمده آنها ترخیص شدند.


بیشتر بخوانید:

صنعت، معدن و تجارت گفت: برخی از این خودرو‌ها پرونده‌های مفتوح داشتند و به دلیل موانع قانونی، ترخیص نشده‌اند و خودرو‌هایی که موانع قانونی برای ترخیص آنها وجود نداشته و تشریفات اداری هم برای آنها انجام شده است، ترخیص می‌شوند.

رحمانی در پاسخ به این سوال، پیرامون تحولات مدیریتی در ایران خودرو و تأثیر آن در کیفیت و قیمت خودرو‌ها گفت: هیئت مدیره ایران خودرو تصمیم به این تغییرات گرفته و ما هم از این تصمیمات حمایت می‌کنیم، اما مردم باید این تغییرات را حس کنند. امیدوارم فصل جدیدی از فعالیت خودروسازان آغاز شود و اصلاحاتی که مورد نظر وزارت صنعت بوده اعمال شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از صفر شدن سود بازرگانی برخی اقلام وارداتی خبر داد و گفت: با این اقدام قیمت این کالا‌ها (چای و حبوبات) شکسته خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
ناسا تو فکر زندگی تو مریخه اما ما اینجا برسر ساختن یا نساختن پراید بحث میکنیم
آخرین اخبار