استاندار خراسان رضوی گفت: تا پایان سال جاری میزان موافقت نامه سرمایه گذاری در استان به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

موافقت‌نامه‌های سرمایه گذاری تا پایان امسال به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می رسدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  علی رضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری خراسان رضوی که در تالار همایش‌های ساختمان دادگستری استان برگزار شد، گفت: از خدمات ارزنده و سازنده‌ای حجت الاسلام مظفری، رئیس‌کل سابق خراسان‌رضوی و حمایت‌های ایشان تشکر و قدردانی می‌کنم.

او با اشاره به اینکه وقت مدیران متعلق به مردم است، افزود: آقای رئیس جمهور به بنده توصیه کرده‌اند که حتما همراهی و هماهنگی خوبی با آیت الله علم الهدی نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی داشته باشم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: مقام معظم رهبری از سال ۱۳۸۸ تا به امروز عناوین اقتصادی را برای شعار سال انتخاب کرده اند تا اهمیت مسئله اقتصاد را گوش زد کرده باشند بنابراین ما بر اساس یک تکلیف شرعی باید اقتصاد و معیشت مردم را تقویت کنیم.

رزم حسینی با بیان اینکه هرچقدر در بخش اقتصاد، فرهنگ و اجتماع کار کنیم به همان میزان پرونده‌های دستگاه قضایی کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید فرموده اند که اقتصاد ضعیف زمینه سلطه پذیری ما را فراهم می‌کند.

او به چالش‌های موجود در عرصه پیشرفت و توسعه کشور اشاره و تاکید کرد: تمامی دولت‌هایی که از ابتدای انقلاب روی کار آمده اند متاسفانه به جای تمرکززدایی به سمت تمرکزگرایی روی آورده اند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نظام اداری ما امروز تولید نارضایتی می‌کند، خاطرنشان کرد: وجود پرونده‌های قضایی و رشوه خواری در کشور در نتیجه مشکلات نظام اداری فرسوده است و برای عبور از این مشکلات چاره‌ای جز بی خاصیت کردن دیوان سالاری در کشور نداریم.

رزم حسینی ادامه داد: مگر انقلاب نکرده ایم که توسعه یافته‌تر شده و مردمی متمکن و متدین داشته باشیم؟ مشکلات امروز کشور نتیجه عدم انسجام بخش‌های مختلف است، برای پیشرفت و توسعه باید همه ارکان حاکمیت در کنار هم قرار گیرند.

او با اشاره به موضوع عدم توجه به فرهنگ اقتصادی در آموزه‌های دینی تاکید کرد: خلق ثروت، ایجاد اشتغال، درآمد و کارآفرینان و سرمایه گذاران در فرهنگ اسلامی ما مورد احترام است لذا نگاه منفی به مجاهدین اقتصادی نباید وجود داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تفکر زالو صفت و غارت گر خواندن مجاهدین اقتصادی باعث خروج ثروت از کشور می‌شود، ادامه داد: قوانین مزاحم و مقررات زائد مانع توسعه کشور است، سال ۱۳۹۴ برخی از این موارد را احصا و به اطلاع نمایندگان مجلس رساندیم، اما اقدام خاصی در این زمینه انجام نگرفت.

او با اشاره به اینکه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی دارای کارنامه ۶ ساله است، تصریح کرد: در این طرح همه بخش‌ها از جمله کارگزاران حکومت و نمایندگان مجلس، نیرو‌های مسلح، رسانه‌ها و دانشگاه‌ها حضور خواهند داشت و به نوعی همه دور هم برای توسعه اقتصادی و فرهنگی و تحقق اقتصاد مقاومتی جمع شده اند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه باید از ظرفیت نمایندگان مجلس برای تقویت معیشت و اقتصاد مردم استفاده کنیم، تاکید کرد: امروز مجاهدان اقتصادی سرمایه گزاران و کارآفرینان هستند و ما نمی‌توانیم بدون سرمایه کشور را بسازیم.

استاندار خراسان رضوی با بازخوانی مدل موفق توسعه اقتصادی «قلعه گنج» در کرمان، بیان کرد: این طرح سال ۹۳ در کرمان اجرا شد و شاخص‌های امنیتی در آن منطقه بهبود پیدا کرد؛ اخیرا هم مقام معظم رهبری فرمودند که مردم از طرح قلعه گنج خبر ندارند که چه اتفاقاتی در آن افتاده است.

رزم حسینی بیان کرد: تا به امروز ۸۶ شرکت پای کار توسعه استان آمده اند و در چهارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی تفاهم نامه‌هایی را امضا کرده اند به طوریکه مسئولیت توسعه هزار و ۱۲۵ روستا برعهده معین‌های اقتصادی قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه باید برای یک حرکت جدید همدل باشیم، خاطرنشان کرد: از اول انقلاب تاکنون میلیارد‌ها تومان در روستا‌ها هزینه کرده ایم، سوال این است چرا مردم از روستا‌ها مهاجرت می‌کنند؟ علت آن است که ما کسب و کار روستایی را فراموش کرده ایم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ثمرات طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان گفت: در این مدت ۹۲ هزار میلیارد تومان که یک چهارم بودجه کشور است موافقت نامه سرمایه‌گذاری برای استان منعقد شده است و برای اولین بار در نظام اداری فرسوده کشور امضای رئیس دادگستری و دستگاه قضا پای موافقت نامه‌ها نشسته است.

رزم حسینی با اشاره به اینکه من مسئول جذب ثروت‌مندان و کارآفرینان و دستگاه قضایی مسئول تشخیص مشروع بودن سرمایه است، گفت: تا پایان سال میزان رقم موافقت نامه سرمایه گزاری در خراسان رضوی به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی در پایان با اشاره به طرح محدوده ثامن پیرامون حرم مطهر رضوی، بیان کرد: در بحث طرح ثامن چالش بین آستان قدس، دولت، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها باقی مانده و امیدوارم با اختیاراتی که از رئیس جمهور داریم با لحاظ کردن نقطه نظرات تولیت آستان قدس رضوی، این مشکلات را برطرف کنیم.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

دستگاه قضایی مسئول تشخیص مشروع بودن سرمایه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.