همزمان با تشدید تنش میان توکیو و سئول، رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند پاکتی حامل یک گلوله و نامه‌ای تهدیدآمیز به سفارت کره جنوبی در ژاپن ارسال شده است.

ارسال نامه‌تهدیدآمیز به سفارت کره جنوبی در ژاپنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در بحبوحه تنش در روابط سئول و توکیو، رسانه‌های ژاپنی امروز از ارسال یک نامه تهدیدآمیز حاوی یک گلوله به سفارت کره جنوبی در این کشور خبر دادند.

خبرگزاری کیودو گزارش داد در نامه‌ای که هفته گذشته به سفارت کره جنوبی در ژاپن ارسال شد آمده است: اسلحه‌ای خریده‌ام و می‌خواهم کره‌ای‌ها را شکار کنم.

بنا به اعلام خبرگزاری ژاپن، پلیس این کشور تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است. با این حال پلیس از اظهارنظر در این باره خودداری کرد. یکی از کارکنان سفارت کره جنوبی دریافت این نامه تهدیدآمیز را تائید کرد، اما جزئیات بیشتری را در این باره ارائه نداد.

روابط میان کره جنوبی و ژاپن از سال گذشته و در پی حکم دادگاه عالی کره جنوبی مبنی بر پرداخت غرامت به شهروندان کره‌ای بحرانی شد. دادگاه عالی کره جنوبی تقاضا کرد به شهروندان کره‌ای که در طول سال‌های ۱۹۱۰ الی ۱۹۴۵ و در دوره اشغال کره وادار به کار اجباری در کارخانجات ژاپنی شدند، غرامت پرداخت شود.

اخیرا سطح روابط سئول و توکیو به کمترین میزان رسیده است. ژاپن، کره جنوبی را از فهرست کشور‌های شریک تجاری ترجیحی خود خارج کرد. کره جنوبی نیز تصمیم گرفت به توافق دو کشور در زمینه همکاری در تبادل اطلاعات نظامی پایان دهد. ژاپن اخیرا تصمیم خود را مبنی بر خارج کردن نام کره جنوبی از فهرست شرکای تجاری ممتاز عملی کرد و با این کار عملا تنش تجاری-اقتصادی میان ژاپن و کره جنوبی شدت بیشتری گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار