در ادامه تنش بین سئول و توکیو، کره‌جنوبی اعلام کرد در صورت پافشاری ژاپن به اعمال محدودیت‌های تجاری، همکاری‌های امنیتی بین دو کشور لغو خواهد شد.

کره جنوبی تهدید به لغو همکاریهای امنیتی با ژاپن کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کره جنوبی روز پنج‌شنبه هشدار داد اگر ژاپن، سئول را از فهرست «کشور‌های سفید» حذف کند، همکاری‌های امنیتی بین دو کشور لغو خواهد شد.

توکیو اخیراً اعلام کرد کره جنوبی را از فهرست موسوم به «کشور‌های سفید» حذف خواهد کرد؛ فهرستی که در آن کشور‌های  اروپایی و آمریکا قرار دارند و ژاپن «محدودیت‌های حداقلی  تجارت» برای آنها در نظر گرفته است. این اقدام توکیو آتش تنش اخیر بین دو کشور را روشن کرد. (اینجا)

به نوشته رویترز، به علت تنش‌های سیاسی و تجاری دامنه‌دار کنونی، روابط کره جنوبی و ژاپن پس از عادی‌سازی روابط در سال ۱۹۶۵، در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

با این حال وزرای خارجه کره جنوبی و ژاپن روز پنج‌شنبه در حاشیه نشست کشور‌های جنوب‌شرق آسیا (آ سه آن) در تایلند دیدار و گفت‌وگو کردند، اما بنا به گزارش رویترز این گفت‌وگو‌ها کمکی به کاهش تنش بین دو کشور نکرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار