کارشناس مسئول سلامت مدارس مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: با شروع خرید مدارس والدین برای انجام یک خرید استاندارد دغدغه دارند.

وسایل استاندارد برای دانش آموزان چه ویژگی هایی دارد؟به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، الهه صادقی با اشاره به شروع خرید مدارس و دغدغه والدین برای انجام یک خرید استاندارد، گفت: با توجه به اینکه بیش از نیمی از روز دانش آموزان با کیف و کفش و لباس فرم مدرسه سر کار دارند، ضروری است برخی نکات در خصوص استاندارد این وسایل و نحوه خرید آن‌ها مدنظر قرار گیرد.

صادقی در خصوص ویژگی‌های لباس فرم مدرسه اظهار کرد: لباس فرم مدرسه باید آزاد باشد، چرا که دانش آموز ساعات طولانی آن را به تن دارد و در این میان در زنگ تفریح و ورزش دوندگی و فعالیت بسیار دارد، بنابراین بسیار مهم است که لباس فرم مدرسه نهایت راحتی را داشته باشد.

او با تاکید بر استفاده از شلوار‌های نخی برای دانش آموزان، گفت: شلوار‌های لی راحتی و آزادی عملی که باید برای دانش آموزان را ندارد، بنابراین توصیه می‌شود والدین حتما برای دانش آموزان شلوار‌های نخی خریداری کرده و برای دانش آموزان ابتدایی حتما به جای کمربند از کِش استفاده کنند.

او افزود: لباس دانش آموزان ابتدایی باید دو جیب بزرگ داشته باشد تا دانش آموز بتواند وسایل همراه مانند لیوان و دستمال و یا خوراکی خود را در آن قرار دهد توصیه می‌شود مقنعه دانش آموزان دختر نیز رنگ روشن بوده و حداقل دو بار در هفته شسته شود.

این کارشناس سلامت در ادامه در تشریح ویژگی‌های کفش دانش آموزان، بر خریداری کفش در ساعات بعدازظهر تاکید کرد وافزود: صبح‌ها پای افراد حدود نیم سایز کوچکتر است، بنابراین توصیه میشود حتما کفش در بعدازظهر‌ها خریداری شود کفش استاندارد کفشی است که قسمت جلوی آن پهن بوده و حداقل سه سانت پاشنه داشته باشد.

این کارشناس سلامت در ادامه کیف را هم وسیله‌ای مهم در سلامت دانش آموزان دانست و افزود: ساعات طولانی کیف بر روی دوش دانش آموزان قرار دارد، بنابراین ضرورت دارد این وسیله متناسب با وزن و توانایی دانش آموز در حمل آن خریداری شودکوله پشتی با دو بند بر روی دوش دانش آموزان حمل شده و این امر موجب می‌شود فشار کیف و وسایل آن بر روی ستون فقرات تقسیم شود.

صادقی بیان کرد: حتی خرید کیف‌های چمدانی و چرخ دار هم توصیه نمی‌شود، چرا که دانش آموزان برای بالارفتن از پله مجبور به حمل این کیف‌ها با دست هستند و زمانی که عجله دارند کشیدن این نوع کیف‌ها میتواند موجب آسیب در دستان آن‌ها شود عرض کوله پشتی هم نباید از شانه‌های دانش آموزان بیشتر باشد و توصیه می‌شود بند کوله پشتی‌ها حتما پهن بوده و از پد اسفنجی برای قسمتی از بند که روی شانه قرار می‌گیرد، استفاده شود.

او در خصوص ارتفاع کوله پشتی هم یادآور شد: کوله پشتی مناسب است که قسمت بالای آن مماس بر شانه دانش آموز بوده و قسمت پایین تا خط نشیمنگاه بوده و پایین‌تر نباشد بهتر است وسایل سنگین در قسمت عقب کوله پشتی قرار گرفته و به ترتیب پس از آن وسایل سبک قرار داده شود.

 

انتهای پیام/ز

 

ویژگی‌های کفش مناسب برای دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.