نماینده رباط کریم در مجلس گفت: آقای مونسان باید پاسخ بدهد که سند راهبردی توسعه گردشگری را مصوب کرده است؟

آقای مونسان چه اقدامی در راستای سیاست های کلی و برنامه های توسعه انجام دادید؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با علی اصغر مونسان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: آقای مونسان باید پاسخ دهد که سند راهبردی توسعه گردشگری را مصوب کرده است؟ 
 
او ادامه داد: کشور ایران با حدود ۱۵ کشور همسایه بوده و ۶۰۰ میلیون جمعیت را در همسایگی خود دارد که همه آنها مایل به ارتباط با ایران هستند.
نوروزی با بیان اینکه اگر ما بتواینم توریسم بهداشتی، گردشگری و کشاورزی خود را تقویت کرده است قطعا توانایی استفاده از این صنعت که بعد از نفت دومین صنعت پولساز جهان است را خواهیم داشت, افزود: یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌ها و تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده از همین راه و تقویت گردشگری و صنایع دستی است.

نماینده رباط کریم تاکید کرد: تبلیغات مناسب، حل مشکلات دادوستد با ارز، ثبات قیمت‌ها و حل مشکل اینترنت پرسرعت می‌تواند به امر گردشگری کمک کند.

حجت الاسلام نوروزی خطاب به مونسان گفت:  شما موظف هستید به چشم انداز اسناد بالادستی و برنامه ششم عمل کنید، چه اقدام عملی در راستای این سیاست‌های کلی نظام داشته اید؟  آیا سند راهبردی توسعه گردشگری را در دو سال گذشته مصوب کردید؟

او افزود: شما بایستی میراث فرهنگی را با پیوست‌های تخصصی صنایع دستی و گردشگری با برنامه به درآمدزایی برسانید؛ آیا برنامه ریزی کرده اید؟  
 
نوروزی از دیگر دلایل مخالفت خود با مونسان را عدم تهیه طرح ساماندهی گردشگری جنگل‌های شمال و شمال شرق، زاگرس و سواحل شمال و جنوب  و عدم تهیه آیین نامه توسعه گردشگری و ارائه تسهیلات گردشگری ارزان قیمت به گردشگران بیان کرد. 
 
او در ادامه از مونسان پرسید: شما برای حمایت از هنرمندان عرصه صنایع گردشگری چه کار کردید؟ منتظر شنیدن پاسخ های آقای مونسان هستیم و اگر قانع نشویم تکلیف داریم که رأی ندهیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار