به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مجمع عمومی سالیانه فدراسیون کشتی از ساعت ۱۰ صبح امروز در آکادمی ملی المپیک آغاز شد.

در حاشیه مجمع عادی سالیانه فدراسیون کشتی علیرضا دبیر رئیس این فدراسیون گفت: حق اعضای مجمع فدراسیون و خصوصاً روسای هیأت های است که از کم و کیف مسائل اقتصادی و درآمد و هزینه های جاری و متغیر مطلع باشند.

وی ادامه داد: دخل و خرج فدراسیون کشتی با هم جور نیست. اتحادیه جهانی برای دنبال درآمدزایی مسابقات نونهالان و امید را به کشتی اضافه کرده است.


بیشتر بخوانید:واکنش سایت روسی به غیبت یزدانی و هادی در رقابت‌های جهانی


خادم نتوانست پول جور کند، رفت

دبیر ادامه داد: برخی ها اعلام کردند اسپانسر خارجی می‌آورم،من هیچ وقت چنین قولی ندادم. با این اوصاف چون بدهی ها روز به روز بیشتر می شود مجبور هستیم نونهالان را به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام نکنیم.برای مسابقات جهانی قزاقستان حدود یک و نیم میلیارد هزینه اعزام تیم های آزاد و فرنگی می‌شود. فدراسیون سالانه هشت میلیارد حقوق می‌دهد. یکی از دلایلی که خادم رفت این بود که نتوانست پول جور کند. دوران سرپرستی بنی‌تمیم و نعمتی پنج و نیم میلیارد بدهی داشت چاره‌ای هم نداشتند، هر کسی هم بود، همین می شد.

وی در خصوص بدهی‌های مالیاتی اظهار داشت: حدود ۲۹ میلیارد تومان تا ۲۸ اسفند ۹۷ محاسبه شده است. می‌گویند قسط بندی کرده ایم، اما کاری نکردند. جریمه را بخشیدند و قسط بندی شد، اما بدهی بر جای خودش باقی است.یه طور کلی با اصل مالیات برای فدراسیون ما هم مخالف هستیم.

دبیر با بیان اینکه کشتی نسبت به گذشته عقب‌گرد داشته و توقع نداشته باشید تیم های نهم و یازدهم را قهرمان جهان کنیم خاطرنشان کرد: تمرینات تیم ملی برای صعودبه المپیک ۲۰۲۰ را همراه با حمید سوریان رصد می کنیم ولی اگر صحبت من را در بعد فنی قبول می‌کنید، باید بگویم در کشتی عقب‌گرد داشته ایم. برای اثبات آن می توانید با کارشناسان نیز صحبت کنید.کشتی خمره رنگرزی نیست که تا دست خود را داخل آن کردید، رنگ بگیرد. بلکه برای یک ورزشکار با استعداد در راه رسیدن به قهرمانی المپیک باید ۸ سال وقت بگذارد و اگر ورزشکار معمولی در اختیار بگیرد این عدد ۱۲ سال می شود.

حیدریان: بازرسی کل کشور حساب‌های فدراسیون کشتی را بررسی کرده است

حیدریان خزانه دار پیشین فدراسیون کشتی نیز درباره بدهی‌های مطرح شده گفت: اولین کاری که در سال ۹۴ انجام شد تهیه صورت‌های مالی بود و تمام اطلاعات در حساب‌ها ثبت گردید، بدهی هم کاملا مشخص است. در سال ۹۶ بازرسی کل کشور در فدراسیون مستقر شد و حساب سال‌های ۹۴ و ۹۵ را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه حساب ها شفاف است ادامه داد: درباره مالیات هم که تا مرداد ۹۸ محاسبه شده، ۱۰ میلیارد بدهی مالیاتی ثبت شده است این بدهی که گفته می‌شود مربوط به مالیات سال‌های ۸۸، ۸۹ و ۹۰ است و در فدراسیون قبلی تعیین تکلیف و پرداخت شده است.بدهی مالیاتی مربوط به عملکرد سال ۹۱، ۹۲، ۹۳ و ۹۴ فدراسیون کشتی است که قابل بخشش نبوده است و ۱۹ میلیارد تومان مربوط به جرایم است که به بدهی اضافه شده است.چون بدهی قطعی نبوده، ما برای آن ذخیره در نظر گرفتیم.

اسبقیان: وزارت ورزش از دبیر حمایت می‌کند

شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در جلسه مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی گفت: فدراسیون کشتی به ثبات رسیده است و شرایط خوبی دارد. آینده روشن است و هم ما تلاش می‌کنیم تا کشتی باز هم بتواند افتخار آفرینی کند. در دور‌های گذشته هم دوستان زحمت کشیدند، اما حالا که ثبات به کشتی برگشته است وزارت ورزش هم از رئیس فدراسیون حمایت می‌کند تا دبیر به اهداف خود برسد.

منکرسی: مبلغ بدهی ها مشخص است

شهرام منکرسی بازرس فدراسیون کشتی نیز خاطرنشان کرد: جمع کل درآمدهای فدراسیون ۳۱ میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان بوده است که ۳۳ میلیارد ۳۵۹ میلیون هزینه شده است. حدود یک میلیارد کسری بودجه وجود دارد.

وی ادامه داد: بدهی‌هایی که تا پایان سال ۹۶ برای فدراسیون کشتی ثبت شده ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و ۱۹ میلیارد تومان جریمه بود که با کسورات جرائم از سال ۹۱ تا ۹۶ حدود ۱۳ میلیارد جریمه مالیات می‌شود که جمع حساب‌های پرداختنی ۳۴ میلیارد و ۵۳۲ میلیون تا پایان سال ۹۶ باید پرداخت شود.

بازرس فدراسیون کشتی گفت: یک سری بدهی‌ها مانند بیمه و جریمه تأمین اجتماعی کارکنان، خرید تشک و جریمه دیرکرد آن حدود ۲ میلیارد و ۶۳۹ میلیون تومان است، بدهی اتحادیه جهانی کشتی حدود ۱۴۱ هزار فرانک با ارز آزاد حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان شده است. که در مجموع ۳۹ میلیارد و ۱۶۵ میلیون می‌شود.

محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش که ریاست مجمع را بر عهده دارد با  ۷۵ دقیقه تاخیر در جلسه مجمع حاضر شد.

دبیر: دخل و خرج فدراسیون با هم جور نیست/ حیدریان: حساب ها شفاف است/ داورزنی: ۱۵ میلیارد بدهی، قابل بحث می باشد

داورزنی: ۱۵ میلیارد بدهی، قابل بحث و بررسی است/ نباید فقط چشم مان به دولت باشد

محمدرضا داورزنی رئیس مجمع گفت: بدهی‌های مالیاتی را حل خواهیم کرد، بدهی به شرکت توسعه و تجهیزات هم که درون خانوادگی است و قابل حل می باشد، اما ۱۵ میلیارد بدهی به افراد حقیقی وحقوقی قابل بحث است که باید بررسی و پیگیری شود.

وی ادامه داد: در هزینه کرد باید طوری عمل شود تا تعهدی شکل نگیرد، جلسات مفصلی با سازمان مالیاتی و وزارت اقتصاد داشتیم تا بدهی‌های مالیاتی را سر و سامان دهیم. هیچکدام از فدراسیون‌ها اظهار نامه مالیاتی پر نکردند، چون فعالیت‌های ورزشی معاف از مالیات هستند.

داورزنی با اشاره به بدهی‌های خارجی اظهار داشت: یکی از بحث‌هایی که زودتر باید تعیین تکلیف شود بدهی به اتحادیه جهانی است و در شأن کشور هم نیست که آنها مرتب تهدید می‌کنند. البته بدهی‌های خارجی تنها مربوط به فدراسیون کشتی نیست.

وی با بیان اینکه به طور حتم تمام اعزام‌ها در جهت ارتقای سطح کشتی بوده است خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی کشور طوری است که باید همه چیز مدیریت شود که این موضوع شامل تمام ارکان جامعه است. به همین دلیل تاکید دارم در سفر‌ها از اعزام افراد اضافه خودداری شود. حضور در مسابقات غیرضروری حذف شود چرا که باید منابع مالی را مدیریت کرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه نباید چشم‌مان فقط به دولت باشد تاکید کرد: با خادم هم نظر بودیم که به شرکت توسعه و تجهیز نباید اجاره داده شود. باید منابع مالی جدید ایجاد شود و فدراسیون دنبال اسپانسرها برود.دولت به وظایفش عمل می کند اما دبیرهم باید دنبال منابع و اسپانسر باشد.

داورزنی در پایان عنوان کرد: به طور حتم شفاف سازی به سود کشتی است و ما هم مطمئن باشید کنار کشتی هستیم و با جدیت برای رفع مشکلات تلاش خواهیم کرد.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در جریان مجمع اعلام کرد: من اهل استعفا دادن نیستم مگر اینکه من را کنار بگذارند.

علیرضا دبیر همچنین به صورت رسمی سیدجلال عسگری را به عنوان دبیر این فدراسیون به اعضای مجمع معرفی کرد.


بیشتر بخوانید:عسگری دبیر فدراسیون کشتی می شود؟


انتهای پیام/

مجمع عادی سالیانه فدراسیون کشتی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار