عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حذف چهار صفر از پول، به شرط اولویت قرار گرفتن پیش نیاز‌های آن

آرگون گفت: حذف چهار صفر پولی مثبت است به شرط آنکه زیرساخت و پیش نیاز‌های آن در اولویت قرار گیرد.

اولویت حذف چهار صفر پولی، به شرط پیش نیاز‌های آنعباس آرگون عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حذف چهار صفر پولی اظهار کرد: حذف چهار صفر پولی مثبت است، به شرط آنکه زیرساخت و پیش نیاز‌های آن از جمله بحث حذف یارانه ها، نقش بخش خصوصی در اقتصاد در اولویت قرار گیرد.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه مزیت‌های چهار صفر پولی بیشتر از معایب آن است، تصریح کرد: این مزیت‌ها عبارت است از؛ افزایش اعتماد ملی، کاهش انتظار تورمی، کاهش محاسبات مالی، کاهش هزینه چاپ اسکناس است.

به گفته آرگون، زمانی که این پیش نیاز‌ها در اولویت قرار گیرد به طور قطع، حذف چهار صفر پولی می‌تواند نگاه مثبتی داشته باشد.


بیشتر بخوانید: نیاز بنگاه‌ها به تامین مالی دو برابر شده است 


عضو اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه بزرگترین تهدید برای اجرای این طرح، بالا بودن نرخ تورم است، اظهار کرد: وقتی تورم ادامه‌دار باشد و قیمت‌ها همچنان بالا بروند، حذف صفر نیز تاثیر خود را نشان نمی‌دهد و در آینده نه چندان دور باز هم شاهد رشد صفر‌های جدید خواهیم بود. از این رو به نظر می‌رسد در کنار اجرای این طرح باید تلاش کرد مشکلات ساختاری اقتصاد ایران همچون تورم نیز با راه حل‌های جدید مواجه شوند.

آرگون تصریح کرد: امیدواریم که حذف صفر از پول، بتواند نقش موثری در اقتصاد کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

بزرگترین تهدید برای اجرای  حذف چهار صفر پولی، بالا بودن نرخ تورم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار