بخشی از بیانات رهبر انقلاب را درباره رشادت‌های شهید رئیسعلی دلواری به مناسبت ۱۲ شهریور سالروز شهادتش اینجا بخوانید.

رئیسعلی‏‌های دلواری کم نیستند، تنها هم نیستندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رهبر انقلاب در ۵ تیر ۸۹ در دیدار مردم بوشهر در سالروز میلاد امیر مومنان حضرت علی (ع) بیان کردند: نام سردار مؤمن و شجاعی مثل شهید «رئیسعلی دلواری» از نام‌هایی است که همیشه دل‌های مؤمن را که آشنایی به وضع او و مبارزات او داشته‏اند، در سراسر این کشور به خود جذب می‏‌کرده است؛ و خدا را شاکریم که بعد از پیروزی انقلاب، این نامی که سعی می‏‌شد پنهان بماند و این چهره ناشناخته بماند، بر سر زبان‌ها افتاد؛ او را شناختند، شخصیت او را ستودند، مظلومیت و شهادت مظلومانه او را همه دانستند و فهمیدند. البته امروز با آن دوران خیلی فرق کرده است. آن روز عده‏ معدودی همراه با یک جوان شجاع ناچار بودند در مقابل قدرت استعماری و استکباری انگلیس، مظلومانه مقاومت کنند؛ اما امروز رئیسعلی‌‏های دلواری کم نیستند، تنها هم نیستند.

شهید رئیسعلی دلواری نمونه ایستادگی در مقابل نفوذ بیگانگان

رهبر انقلاب در سیزدهم دی ۱۳۷۰ در سفری که به دلوار داشتند در جمع مردم این بخش گفتند: ما یاد رئیسعلی دلواری را از این جهت گرامی می‌داریم که این مرد شجاع، در راه اعتقاد دینی خود، تنها و در غربت با دشمنان جنگید؛ این برای ما چیز بسیار باارزشی است... در آن روزگاری که ملت ایران همه در خواب بودند جز عده بسیار کمی در گوشه و کنار‌های کشور و بیگانگان از این غفلت مردم سوءاستفاده می‌کردند و دشمن بر مناطق مختلفی از کشور عزیز ما تسلط پیدا کرده بود؛ در تهران، نمایندگان دولت‌های انگلیس و روس، آزادانه حکمرانی می‌کردند و از پادشاهان آن زمان هم حساب نمی‌بردند؛ در منطقه فارس هم همین‌طور؛ در بسیاری از مناطق دیگر کشور، نمایندگان بیگانه مال مردم را می‌خوردند و بر آن‌ها حکمرانی می‌کردند و با ملت ایران با تحقیر برخورد می‌کردند؛ در یک چنین شرایطی، در هر گوشه‌یی از این کشور، مردان شجاعی پیدا شدند که به حکم دین، جهاد را بر خودشان واجب دانستند و فکر نکردند که با غربت و دست خالی نمی‌شود کاری را انجام داد؛ مردان خدا این گونه‌اند. یکی از این افراد، همین رئیسعلی شماست؛ که رئیسعلی ملت ایران است؛ اگرچه متعلق به دلوار است. یک مرد جوان، در همین سنین جوانیِ شما جوانان، در مقابل انگلیسی‌ها ایستادگی کرد. البته امروز با آن روز خیلی فرق کرده است؛ امروز همه‌ی ملت ایران در مقابل قدرت‌های متجاوز ایستاده‌اند؛ امروز ملت ایران در مقابل امریکا ایستاده است و از دشمنان چه امریکا و چه قدرت‌های دیگر واهمه‌یی در دل ندارد. امروز، روز آقایی ملت ایران است. من به شما عرض کنم، اگر رئیسعلی‌ها در غربت به شهادت نمی‌رسیدند، امروز ملت ایران به این عظمت نمی‌رسید؛ همچنان که اگر شما جوانان در دوران جنگ تحمیلی به جنگ نمی‌رفتید و به جبهه خدمت نمی‌کردید و شهادت را به خود نمی‌پذیرفتید، امروز ایران و اسلام به این عظمت نمی‌بود.

رئیسعلی دلواری یادگار ارزنده تاریخی است

رهبر انقلاب ۱۱ دی ۷۰ در سفر خود به بوشهر در جمع مردم این استان، بیان کردند: در مبارزه با رژیم ستمشاهی، جوانان شما، مردان شما، زنان شما، تلاش‌های قابل تقدیری انجام دادند. بعضی از روحانیون بزرگوار شما مثل شهید عاشوری در این راه شربت شهادت نوشیدند. قبل از دوران مبارزات اخیر ملت ایران با رژیم ستم‌شاهی هم، مقاومت شما مردم در مقابل تهاجم دشمنان خارجی انگلیسی‌ها ورد زبان کسانی بوده است که با این قضایا آشنایی دارند. هم ماجرا‌های تهاجم انگلیسی‌ها به این منطقه و اشغال بوشهر که شجاعت‌های رئیس‌علی دلواری برای ملت ایران یک یادگار ارزنده‌ تاریخی است و هم پشتیبانی‌های شما از مبارزات مرحوم آیت‌اللّه سیّد عبد الحسین لاری، جزو قضایای نادر زمان گذشته است.

امروز دوازدهم شهریور، صدوچهارمین سالروز شهادت رئیسعلی دلواری است. این روز در تقویم کشورمان به نام روز ملی مبارزه با استعمار نام گرفته است.

انتهای پیام/ک

 

برچسب ها: رهبر انقلاب ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.