نخست‌وزیر انگلیس تهدید کرد در صورت ممانعت از اجرای برنامه او برای خروج از اتحادیه اروپا، انتخابات زودهنگام پارلمانی برگزار می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، روز دوشنبه نمایندگان مجلس عوام را تهدید کرد که در صورت ممانعت از اجرای برنامه او برای خروج از اتحادیه اروپا، انتخابات زودهنگام برگزار خواهد کرد.

او وعده داده است تا برکسیت را در موعد مقرر یعنی ۳۱ اکتبر (کمتر از ۶۰ روز دیگر) با یا بدون دستیابی به یک توافق با اتحادیه اروپا، عملی کند. در مقابل وی نمایندگان اپوزیسیون و مخالفان وی در حزب محافظه‌کار که به «شورشیان» معروف شده‌اند- خواستار تعویق ۳ ماهه جدایی انگلیس از بروکسل برای دستیابی به یک توافق هستند.

نخست وزیر محافظه‌کار انگلیس روز دوشنبه با تاکید بر عزم خود برای اجرای برکسیت گفت: «می‌خواهم همه بدانند که تحت هیچ شرایطی از بروکسل درخواست مهلت نخواهم کرد. ما ۳۱ اکتبر جدا می‌شویم و، اما و اگری در کار نیست.»

جانسون که بیانیه‌ای را در برابر دفتر نخست وزیری در لندن قرائت می‌کرد خطاب به نمایندگان مخالف گفت: «نه ما انتخابات می‌خواهیم، نه شما. بگذارید با برنامه [زمان‌بندی شده] مردم پیش برویم.»

در حالی‌که جدال میان مخالفان و موافقان «برکسیت به هر قیمتی» در انگلیس بالا گرفته، خبرگزاری‌های فرانسه و رویترز به نقل از یک مقام آگاه در کابینه آقای جانسون گزارش کردند در صورت ناکامی دولت در برابر پارلمان، نخست وزیر در تاریخ ۱۴ اکتبر اقدام به برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد کرد. این مقام که خواست نامش فاش نشود گفت: «اگر همانطور که انتظار داریم «شورشیان» برای شکست طرح دولت به نمایندگان اپوزیسیون بپیوندند و روز سه‌شنبه علیه برنامه کابینه رای دهند، نخست وزیر فورا گزینه برگزاری انتخابات زودهنگام را ارائه خواهد کرد.»

هفته گذشته ملکه انگلیس با درخواست بوریس جانسون برای تعلیق پارلمان این کشور موافقت کرد. این ترتیب فعالیت پارلمان بریتانیا تا ۱۴ اکتبر متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار