پارلمان انگلیس به دنبال تصویب طرحی برای محدود کردن بوریس جانسون از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هیلاری بن، عضو ارشد حزب کارگر، اصلی‌ترین حزب رقیب دولت انگلیس اعلام کرد طرحی را آماده ارائه به مجلس کرده است که تصویب آن می‌تواند جلوی نخست وزیر را برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا بگیرد.

هیلاری بن در آستانه نشست نمایندگان مجلس انگلیس پیش از تعلیق پنج هفته‌ای آن گفت: با تصویب این طرح نخست وزیر مجبور خواهد شد یا برای خروج با اتحادیه اروپا به توافق موردنظر نمایندگان برسد و یا مهلت خروج این کشور از اتحادیه اروپا را تمدید کند.

مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ۲۹ اسفند گذشته به پایان رسید که به علت نرسیدن به یک توافق بر سر چگونگی جدایی با اتحادیه اروپا، این زمان برای شش ماه تمدید شد که ۳۱ اکتبر (نهم آبان ماه) به پایان می‌رسد.

همزمان با بالا گرفتن اعتراض‌های عمومی به رویکرد نخست‌وزیر انگلیس برای جدایی بدون توافق از اتحادیه اروپا، او اعلام کرد در گفت‌وگو با مقامات اتحادیه اروپا بر سر چگونگی جدایی و تامین نظر لندن پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

بوریس جانسون برای چندمین بار اعلام کرد چنانچه اتحادیه اروپا مطمئن شود ما بر موضع خود ایستاده ایم در برابر ما کوتاه می‌آید، اما اقدامات و اختلافات داخلی در این باره اخلال ایجاد می‌کند.

نخست‌وزیر انگلیس در حالی تلویحاْ از عقب نشینی مقامات اتحادیه اروپا در برابر کشورش درباره چگونگی جدایی خبر داده است که تاکنون هیچیک از مقامات این اتحادیه آنرا تایید نکرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار