مدیر حج و زیارت استان ایلام از ثبت‌نام ۱۰۴۳ نفر ایلامی برای شرکت در همایش پیاده روی اربعین در سامانه سماح خبر داد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،سید حمید مصطفایی مدیر حج و زیارت استان ایلام با بیان اینکه ثبت‌نام اینترنتی متقاضیان شرکت در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی از اول شهریور آغاز شده است، تصریح کرد: زائران برای شرکت در مراسم اربعین سال‌جاری می‌توانند از نوزدهم شهریور (۱۰ محرم) تا هفتم آبان بدون نیاز به دریافت روادید و به شرط ثبت‌نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین امام حسین (ع) وارد کشور عراق شوند.


او افزود: با توجه به حذف روادید ایران و عراق و هزینه آن، زائران برای خروج از کشور، لازم است در سامانه سماح https://samah.haj.ir اطلاعات خود را ثبت کنند. اگر دسترسی به این سایت امکان‌پذیر نبود، با مراجعه به دفاتر زیارتی در این سامانه می‌توان ثبت‌نام کرد.

مصطفایی فرایند ثبت‌نام اربعین در این سامانه را تشریح کرد: متقاضیان اربعین پس از ثبت اطلاعات مطابق مدارک هویتی در سامانه سماح، نزدیکترین دفتر خدمات زیارتی به محل سکونت خود را در این سایت انتخاب می‌کنند و به همراه گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس ٤*٣ پشت زمینه سفید و ترجیحاً شبیه عکس گذرنامه به آن مراجعه کنند. گذرنامه متقاضیان اربعین دست‌کم باید شش ماه اعتبار داشته باشد.

مدیر حج و زیارت استان ایلام گفت: این سازمان، مهم‌ترین ضرورت ثبت‌نام در سامانه سماح را کنترل جمعیت می داند و زائران برای بیمه و تامین ارز مورد نیاز این سفر باید در این سامانه حتما ثبت‌نام کرده باشند.
 
 
 انتهای پیام/ع

 اعلام شرایط ثبت نام پیاده روی اربعین

برچسب ها: محرم 98 ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.