مهم‌ترین حوادث امروز نهم مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ;مهم‌ترین حوادث امروز نهم مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف خودروی ۹ میلیارد ریالی قاچاق در ایلام

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام از کشف یک دستگاه خودروی تویوتا رافور به ارزش تقریبی ۹ میلیارد ریال قاچاق در سطح شهر ایلام خبر داد.

سرهنگ علی مهری رئیس پلیس آگاهی استان ایلام گفت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص مقابله قاطعانه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی استان از ورود یک دستگاه خودروی قاچاق مطلع شدند.

وی افزود: با تشدید اقدامات کنترلی، پایش و بررسی اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر ورود یک دستگاه خودروی تویوتا راوفور موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ مهری اضافه  کرد: بلافاصله اکیپی از ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز جهت بررسی صحت و سقم موضوع، تحقیقات میدانی خود را آغاز و با توجه به صحت اخبار و اطلاعات واصله سریعاٌ باهماهنگی مرجع قضائی نسبت به شناسایی خودرو و مالک آن اقدام شد.

وی ادامه داد: پس از توقیف خودرو، مالک آن هیچ گونه اسنادو مدارکی دال برقانونی بودن خودرو ارائه نکرد و تا تعین تکلیف قضائی، خودرو به پارکینگ منتقل شد.

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام با بیان اینکه ارزش تقریبی این خودرو توسط کارشناسان ۹ میلیارد ریال عنوان شده است، اظهار کرد: متهم پس از انجام تحیقیات اولیه به همراه پرونده جهت کسب تکلیف به سازمان تعزیرات حکومتی استان معرفی و از آن طریق برای وی قرار قانونی صادر شد.

 

پلمپ ۵ قلیانسرای غیر مجاز در بدره

فرمانده انتظامی شهرستان بدره گفت: ۵ قلیانسرای غیر مجاز در سطح شهرستان پلمپ شدند.

سرهنگ "عزت اله متین فر فرمانده انتظامی شهرستان بدره گفت: در راستای ارتقاء امنیت عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، طرح پاکسازی مناطق آلوده به مرحله اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ماموران انتظامی با هماهنگی مرجع قضائی تعدادی اماکن غیر مجاز راشناسایی کردند، بیان کرد: در این طول اجرای این طرح تعداد ۵ قلیان سرای در سطح شهرستان پلمپ شدند.

سرهنگ متین فر افزود: با توجه به اینکه این گونه مشاغل با شرع و قانون اسلامی ما منافات دارد لذا دراین رابطه تعداد ۶ نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بدره با تاکید بر تداوم اجرای این طرح، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

 

آمادگی پلیس فرودگاه شهدای ایلام جهت خدمت رسانی به زائران حسینی (ع)

رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام گفت: پلیس فرودگاه شهدای ایلام آماده خدمت رسانی به زائران حسینی (ع) است.

سرهنگ مهرداد علی محمدی رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام در بازدید از مجموعه پلیس فرودگاه شهدای ایلام از برگزاری جلسات متعدد قرارگاه اربعین و همچنین هماهنگی با مدیران کاروان‌های اعزام زائران به عتبات عالیات در سال ۹۸ خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ جلسه هماهنگی با عوامل تاثیرگذار در عملیات اعزام زائران به کربلای معلی برگزار شده تا به لطف خدا بتوانیم خدماتی مناسب و در شأن آن‌ها ارائه کنیم.

وی به اقدام جدید پلیس فرودگاه‌های کشور نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: امسال در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران، میز خدمت پلیس فرودگاه‌های کشور در تمامی ایستگاه‌های پروازی با حضور فرماندهان و کارشناسان زبده پلیس دایر شده و نسبت آشنایی زائران به قوانین و مقررات حاکم بر کشور عراق و سایر اماکن زیارتی اقدام می‌کنند.

سرهنگ علی محمدی با اشاره به برخی اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه پلیس فرودگاه در بازرسی و اعزام زائران به عتبات عالیات اظهار کرد: با تلاش مشترک پلیس فرودگاه با حفاظت هواپیمایی سپاه، سازمان حج و زیارت، پلیس مبارزه با مواد مخدر و سازمان هواپیمایی کشور در اطلاع رسانی عواقب سوء مواد مخدر و پیشگیری از حمل آن توسط زائران، خوشبختانه طی چند سال گذشته هیچ زائر ایرانی توسط پلیس کشور‌های مقصد دستگیر نشده و امیدواریم امسال نیز شاهد کشف مواد حتی به مقدار ناچیز از زائران ایرانی نباشیم.

رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام با آرزوی سفری توأم با معنویت برای زائران از آنان درخواست کرد ضمن همکاری با عوامل پلیس فرودگاه‌ها نسبت به معرفی بهترین پلیس خدمتگزار از طریق تکمیل فرم‌های نظرسنجی که در ایستگاه‌های پروازی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت، اقدام کنند.

 

کشف ۵۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق در بدره

فرمانده انتظامی شهرستان بدره از کشف ۵۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ عزت اله متین فر فرمانده انتظامی شهرستان بدره گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی پاسگاه هندمینی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو وانت نیسان مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۵۰۰ قطعه مرغ زنده بدون هرگونه مجوز کشف کردند.

سرهنگ متین فر با بیان اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شدند، افزود:با دستور مقام قضایی طیور کشف شده نیز جهت ذبح و عرضه به بازار تحویل کشتارگاه شدند.

فرمانده انتظامی بدره با اشاره به اینکه ارزش طیور کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۱۰۰ میلیون ریال تعیین شده است، عنوان کرد: برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر و مقتدرانه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد.

 

آتش سوزی روز گذشته کوه خرمه در چرداول

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول گفت: روز گذشته ۱۲ هکتار از مراتع کوه خرمه این شهرستان طعمه حریق شد.

سرهنگ قدرت رضایی فرمانده انتظامی شهرستان چرداول  گفت: در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی در کوه خرمه ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: برابر گزارش ماموران اعزامی ۱۲ هکتار از مراتع کوه خرمه به علت نامعلومی دچار حریق شده است.

رضایی اظهار کرد: با کمک و همکاری عوامل انتظامی، منابع طبیعی و اهالی محل، حریق پس از ساعت‌ها تلاش به طور کامل مهار و تحقیقات جهت بررسی و علت وقوع حادثه در دستور کار پلیس قرار دارد.

 

کشف ۲۱ هزار نخ سیگار قاچاق در دهلران

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران گفت ۲۱ هزار سیگار قاچاق از چند واحد صنفی متخلف در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انتظامی شهرستان دهلران گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب و متخلف طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس طی ۲ روز گذشته در سطح شهرستان اجرا شد.

وی اظهار کرد: در همین راستا ۳۱ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفتند که در جریان این طرح ۲۱ هزار سیگار قاچاق کشف و ضبط و یک واحد صنفی متخلف نیز پلمپ شد.

سرهنگ مکی افزود: در همین راستا به ۱۰ واحد صنفی دیگر در خصوص رعایت قوانین صنفی تذکر داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

 

کشف ۲ دستگاه خودرو پراید سرقتی در ایلام

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با اشاره به عکس العمل سریع پلیس در برخورد با سارقان گفت: در همین راستا ۲ دستگاه خودرو پراید کشف و ۲ سارق دستگیر شدند.

سرهنگ جمال موسوی دفرمانده انتظامی شهرستان ایلام  گفت: در پی سرقت ۲ دستگاه خودرو و تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۱۲ قرار گرفت.

وی افزود: با پیگیری‌های مداوم و مراقبت‌های نامحسوس ماموران۲ سارق شناسایی و تحت کنترل ویژه پلیس قرار گرفتند.

سرهنگ موسوی اظهار کرد:در یک عملیات موفق پلیسی سارقان در مخفیگاهشان دستگیر و ۲ دستگاه خودرو پراید کشف شد.

وی با اشاره به اینکه خودرو‌های کشف شده تحویل مالباختگان شده است ادامه داد: در این خصوص پرونده تشکیل و سارقان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام عنوان کرد: اعترافات نشان می‌دهد که شهروندان اگر کمی به هشدار‌های انتظامی پلیس توجه جدی داشته و نسبت به بالا بردن ضریب امنیتی خودرو‌های خود اقدام و آن‌ها را در محل‌های امن و دارای نگهبان پارک کنند خودروی آن‌ها با سرقت مواجه نخواهد شد.

 

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
باید باهاشون برخورد جدی شود