مهم‌ترین حوادث امروز هشتم مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ; مهم‌ترین حوادث امروز هشتم مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در ایلام

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان ایلام خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: در پی گشت‌های نامحسوس شبانه توسط نیرو‌های یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان تعداد چهار نفر از حفاران غیرمجاز در شهرستان ایلام دستگیر شدند.

وی افزود: از متهمان یکدستگاه فلزیاب، ابزار و ادوات حفاری کشف و خودرو آنان نیز توقیف شد.

فرمانده یگان اداره کل میراث فرهنگی اضافه کرد: هم اینک متهمان به همکاران انتظامی تحویل و سیرمراحل قضایی آن در دستور کار قرار دارد.

وی یادآورشد: هرگونه حفاری و کاوش برای دستیابی به اشیا تاریخی ممنوع و جرم محسوب می‌شود و فرد خاطی در صورت استفاده از فلزیاب به اشد مجازات مقرر در قانون محکوم خواهد شد.

 

آتش سوزی در ۱۲ هکتار از اراضی طبیعی چرداول 

فرماندار چرداول گفت:حریق ۱۲ هکتار از اراضی طبیعی چرداول را نابود کرد.

فرماندار چرداول گفت: آتش سوزی کوه خرمه در بخش شباب از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه شروع شد که به سرعت ستاد بحران شهرستان چرداول تشکیل و در حالت آماده باش قرار گرفته و با همکاری و مشارکت نهاد‌های دولتی نیرو‌های مردمی و بسیج برای خاموش کردن آتش به محل اعزام شدند.

مراد یگانه فرماندار چرداول گفت: این آتش سوزی در مناطق صعب العبور و پرتگاه‌های بلند به وقوع پیوسته بود و کار مهار آتش را سخت کرده بود و علیرغم این مشکل سه گروه منابع طبیعی در محلات زنجیره، شباب و تنگ قیر مستقر تا از سرایت و گسترش آن در سایر مناطق جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: با مشارکت نهاد‌های دولتی و مردم آتش سوزی کوه خرمه ساعت ۱۷ مهار و نیرو‌های منابع طبیعی در محل برای مهار و انجام عملیات آتش بر مستقر شدند.

یگانه یادآور شد: با حضور نیرو‌های منابع طبیعی و مردمی کار مهار و پاکسازی صورت گرفته و نیرو‌ها در مناطق سنگلاخی و شیب ۹۵ درجه و خطرناک اقدام به پاکسازی و حتی آتش بر کرده و هم اکنون نیز در محل حضور دارند.

 

دستگیری سارق حرفه‌ای داخل خودرو و کشف ۶ فقره سرقت در ملکشاهی

فرمانده انتظامی شهرستان ملکشاهی از دستگیری سارق حرفه‌ای داخل خودرو و کشف ۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ بهزاد ولیان فرمانده انتظامی شهرستان ملکشاهی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در شهرستان ملکشاهی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ملکشاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند سارق سابقه داری را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.

سرهنگ ولیان اظهار کرد: این متهم هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد، لب به اعتراف گشود و به ۶ فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد.

وی اضافه کرد: در این زمینه متهم با تشکیل پرونده و دراستای مطالبه به حق مردم جهت مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و از آنجا نیز روانه زندان شد.

 

کشف بیش از ۵ هزار قطعه مرغ در دهلران

فرمانده انتظامی استان ایلام از توقیف ۵ دستگاه کامیون حامل مرغ قاچاق در شهرستان دهلران خبر داد و گفت: بیش از ۵ هزار قطعه مرغ زنده با وزن تقریبی ۱۲ تن از این کامیون‌ها کشف شد.

سردار نورعلی یاری  فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: ماموران انتظامی شهرستان دهلران با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) هنگام کنترل شبانه در محور‌های مواصلاتی، ۵ دستگاه کامیون که در حال حمل طیور قاچاق بودند، را شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان دهلران در بازرسی از این کامیون ها، ۵ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ قاچاق فاقد مجوز دامپزشکی کشف و ۶ متهم را نیز در این رابطه دستگیرکردند.

سردار یاری با بیان اینکه در راستای مطالبه به حق مردم، متهمان به همراه پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، بیان کرد: ارزش برآورد شده این محموله قاچاق، توسط کارشناسان ۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال بوده و متهمان، این محموله فاقد مجوز دامپزشکی را از یکی از شهر‌های استان بارگیری و قصد انتقال به خارج از استان را داشتند که با هوشیاری پلیس و همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) کشف و توقیف شد.

 

انتهای پیام/ د

برچسب ها: حوادث ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.