مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس از بازسازی ۶۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن روستایی آسیب دیده در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید کمال پاک فطرت مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس گفت: نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون یکی از اولویت‌های اصلی خود را خدمات‌رسانی به مناطق محروم و روستایی کشور قرار داد و بررسی و مقایسه آمار‌ها بیانگر حجم کار‌های انجام گرفته در روستا‌ها طی ۴۰ سال گذشته است.

او ادامه داد: در استان فارس نیز همانند سایر نقاط کشور اقدامات بسیار چشمگیری در زمینه خدمات‌رسانی به روستا‌ها و مناطق محروم انجام گرفته و تعداد قابل توجهی از روستا‌ها از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی، راه آسفالته، برق، گاز، مسکن و همچنین مراکز بهداشتی و درمانی برخوردار شده‌اند.

پاک فطرت افزود: طی سال‌های اخیر تعداد ۶۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن روستایی آسیب دیده از حوادثی همچون سیل و زلزله با کمک دولت بازسازی شده و بیش از ۱۴۴ هزار واحد نیز با اختصاص تسهیلات بسیار کم‌بهره مقاوم‌سازی و نوسازی شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری فارس بیان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب تعداد روستا‌های برخوردار از آب آشامیدنی سالم و بهره‌مند از لوله کشی آب در استان به پنج روستا هم نمی‌رسید و این در حالی است که امروز افزون بر ۲ هزار و ۳۰۰ روستای فارس زیر نظر شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوده و از خدمات دولت در این زمینه برخوردار هستند.

پاک فطرت اظهار کرد: هم‌اینک طول شبکه انتقال آب و شبکه‌های داخلی روستایی استان بالغ بر ۱۹ هزار کیلومتر است که بیانگر حجم اقدامات انجام شده در این زمینه است.

او اظهار کرد: همچنین تا قبل از پیروزی انقلاب تقریبا هیچ روستا‌هایی در فارس دارای راه ارتباطی آسفالته نبود، اما امروز بالغ بر ۱۱ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در این استان وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری فارس گفت: در زمینه برق‌رسانی هم تا قبل از پیروزی انقلاب تقریبا هیچ روستایی در فارس برق نداشت، در حالی که امروز تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار دارای برق است، چنین دستاوردی با توجه به وسعت استان و پراکندگی روستا‌ها قابل توجه محسوب می‌شود.

پاک فطرت ادامه داد: در زمینه برخورداری روستا‌های فارس از نعمت گاز نیز به ویژه طی چند سال اخیر و از ابتدای شروع فعالیت دولت تدبیر و امید شاهد جهش قابل توجهی بوده‌ایم، تعداد روستا‌های برخوردار از گاز در استان اکنون به هزار و ۶۲۶ روستا رسیده و در دهه فجر امسال نیز اهالی ۱۰۰ روستای دیگر از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

او افزود: در زمینه برخورداری روستائیان از خدمات بهداشتی و درمانی نیز هم‌اینک ۹۵۰ خانه بهداشت در مناطق روستایی استان احداث شده و ۴۰۰ پزشک خانواده و تعداد قابل توجهی بهیار نیز در مناطق روستایی استان مشغول خدمات‌رسانی هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس یادآور شد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی روستا‌های استان فارس فاقد پزشک مستقر بود و روستائیان باید برای دریافت کوچکترین خدمات بهداشتی و درمانی به شهر‌ها مراجعه می‌کردند.
انتهای پیام/م

بازسازی خانه های روستایی آسیب دیده از سیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار