بخشی از بیانات رهبر انقلاب را درباره رشادت‌های شهید رئیسعلی دلواری به مناسبت سالروز شهادتش مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مبارزه و مقاومت مردم ایران در طول تاریخ و در جریان ستم‌ها و ظلم‌هایی که به  مردم مظلوم اما غیور تحمیل شد، همواره برای جهانیان الگو بوده است. وجود دلاورمردانی همچون رئیسعلی دلواری و رشادت‌هایش که نامش لرزه بر اندام دشمن می‌انداخت، نمونه بارز و روشنی است بر کتاب تاریخ مبارزات ایران در مقابل استعمارگرانی همچون انگلیس که همیشه نگاه سودجویانه و منفعت‌ طلبانه به ایران عزیز داشته‌اند. 

شهید رئیسعلی دلواری، جوانی شجاع و بلند‌همت که در محلی به نام «تنگک صفر» قصد شبیخون به قوای انگلیسی‌ها را داشت، از پشت مورد هدف گلوله یکی از همراهان خائن قرار گرفت و در دم به شهادت رسید.

داستان شجاعتش در حافظه تاریخ ایران همواره زنده است و هرگز از یادها نمی‌رود. از جمله اینکه پس از اشغال بوشهر در رمضان سال ۱۳۳۳،  نیرو‌های انگلیسی قصد تصرف دلوار را می‌‏کنند. محلی که پیش از آن، چند بار سربازان انگلیسی به آنجا یورش برده و هر بار طعم تلخ شکست را چشیده بودند. رئیسعلی همراه با یاران خود، علیه اشغالگران وارد نبرد می‌شود و نیرو‌های متجاوز را که قریب به پنج هزار نفر بودند، تار و مار می‏‌کند. 

ویدئوی زیر بخشی از بیانات رهبر انقلاب درخصوص این شهید دلیر است که به مناسب سالروز شهادتش در ادامه ارائه شده است:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار