گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب با عنوان بیعت با کسی مثل یزید باعث نابودی اصل دین و اسلام می‌شود، در قالب تصویر نوشته منتشر شد.

بیعت با کسی مثل یزید باعث نابودی اصل دین و اسلام می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رهبرمعظم انقلاب در بیانات خود در ۱۹ خرداد ماه سال ۷۴ مصادف با سالروز عاشورای حسینی در خطبه اول نماز جمعه تهران هدف اصلی قیام امام حسین (ع) مورد تحلیل و بررسی قرار دادند. به تازگی دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری، گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب با عنوان «بیعت با کسی مثل یزید باعث نابودی اصل دین و اسلام می‌شود»، در قالب تصویر نوشته منتشر شده است.


بیشتر بخوانید: روز اول محرم/ همراهی نکردن خواص طرفدار حق با حضرت مسلم


بر اساس این بیانات در این تصویر نوشته شده است: وقتی ولید حاکم مدینه، حضرت را احضار کرد، به امام حسین (ع) گفت: معاویه از دنیا رفته است و شما باید با یزید بیعت کنید؛ اما حسین (ع) در پاسخ به ولید اعلام کردند که باشد تا صبح، برویم فکر کنیم، ببینیم ما باید خلیفه شویم، یا یزید باید خلیفه شود.

فردای آن روز مروان به امام حسین (ع) گفت: تو خودت را به کشتن می‌دهی، بیا و با یزید بیعت کن؛ حضرت در پاسخ به او گفت باید با اسلامی که شخصی مثل یزید در آن حکومت کند خداحافظی کرد. منظور امام حسین (ع) از این حرف این موضوع است که پایه و اساس دین با حکومت شخصی مثل یزید نابود خواهد شد.

در ادامه متن نوشته منتشر شده از سوی دفتر نشر آثار رهبری را مشاهده کنید:

بیعت با کسی مثل یزید باعث نابودی اصل دین و اسلام می‌شود

انتهای پیام/

برچسب ها: رهبری ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار