به مناسبت فرارسیدن روز بزرگداشت زکریای رازی، صفحه اینستاگرام تاریخ ایران و جهان، بخشی از بیانات رهبر انقلاب در خصوص این فیلسوف و حکیم بزرگ را به اشتراک گذاشت.

در دوران جهالت محض اروپایی‌ها؛ ما محمدبن زکریای رازی را داشتیمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به‌ مناسبت فرارسیدن پنجم شهریورماه مصادف با سالروز بزرگداشت محمدبن زکریای رازی، فیلسوف و حکیم ایرانی صفحه اینستاگرام تاریخ ایران و جهان( وابسته به دفتر رهبری) بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص این  شیمیدان بزرگ را منتشر کرد.

در ادامه متن  این پست را مشاهده می‌کنید:

 اروپایی‌ها گمان میکنند همه دنیا قرون وسطا بوده!

️ رهبرانقلاب:
«در قرن‌های چهارم و پنجم هجری یعنی قرن‌های دهم و یازدهم میلادی که دوران قرون وسطای اروپاست؛ یعنی دوران جهالت محض ما ابن سینا را داشتیم، محمدبن زکریای رازی را داشتیم. اروپایی‌ها وقتی به گذشته نگاه می‌کنند، خیال می‌کنند همه‌ی دنیا در قرون وسطی بوده!

تاریخ را هم آن‌ها نوشته‌اند! متأسفانه تاریخ‌های آن‌ها هم در کشور ما ترجمه و ترویج شده. دوران قرون وسطای اروپا، یعنی دوران نهایت ظلمت و تاریکی و بیخبری؛ دورانی است که ما فارابی را داشتیم، ابن‌سینا را داشتیم، خوارزمی را داشتیم. ببینید فاصله چقدر است!» ۱۳۸۶/۰۶/۱۲

در دوران جهالت محض اروپایی‌ها؛ ما محمدبن زکریای رازی را داشتیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
احسنت
آخرین اخبار