سخنگوی کمیسیون امنیت ملی جلسه این کمیسیون با وزیر خارجه را تشریح کرد.

ظریف: ایران تنها در صورت اقدام عملی غربی‌ها، گام سوم کاهش تعهدات برجامی را بر نمی‌داردسیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و پیشوا و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به جلسه عصر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد و ظریف در این جلسه با اشاره به هدف جمهوری اسلامی ایران برای به انزوا کشاندن بیشتر آمریکایی‌ها و اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران گفت که در سفر به کشور‌های قطر، کویت، سوئد، نروژ، فنلاند، فرانسه، چین و مالزی پیام جمهوری اسلامی ایران و رویکرد غیرمنطقی و یکجانبه گرایانه آمریکا به گوش مسئولان و مقامات مختلف این کشور‌ها رسید.

او افزود: بنا به گفته وزیر امور خارجه کشورمان سفر‌های اخیر نمایش اقتدار ایران بود و زمینه‌های همکاری دوجانبه محور گفتگو‌ها قرار گرفت، به ویژه سفر به چین که با توجه به روابط راهبردی دو کشور و نگرش جدید در روابط دوجانبه، از اهمیت بالایی برخوردار بود همچنین روابط ما با مالزی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و سفر اخیر به این کشور به منظور احیای روابط گذشته و بهبود مناسبات دوجانبه صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید: نقوی حسینی: با عهدشکنی آمریکا در برجام، دولت در برابر انتظارات مردم مانده است


نقوی حسینی با اشاره به سفر‌های وزیر خارجه به کشور‌های اروپایی و ژاپن بیان کرد: ظریف هدف از سفر به کشور‌های غربی و ژاپن را بحث جدی برای همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه اعلام کرد و تأکید داشت ما این موضوع را تبیین کردیم که منطقه خواهان آرامش و پرهیز از تنش است، همچنین تبیین مواضع و استراتژی جمهوری اسلامی در اجرای تعهدات برجامی نیز از دیگر اهداف این سفر‌ها بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: وزیر امورخارجه در این نشست گفت که در دو سفر به فرانسه اعلام کردیم در چارچوب ماده ۳۶ برجام اقدام به کاهش تعهدات کرده و تا غربی‌ها به تعهدات برجامی خود عمل نکنند این مسیر ادامه خواهد یافت، چرا که غربی‌ها باید ۱۱ اقدام را انجام دهند و ایران این موضوع را تضمین کرده که ما به همان میزان که اروپایی‌ها به برجام متعهد باشند به این پیمان متعهد خواهیم ماند.

او ادامه داد: همچنین امکان فروش نفت از سوی جمهوری اسلامی، دسترسی ایران به پول حاصل از فروش نفت و امکان هزینه کرد آن یکی دیگر از مباحث مهم گفتگو‌های وزیر خارجه بوده است که در جلسه امروز کمیسیون به آن اشاره شد.

نقوی حسینی افزود: همچنین وزیر خارجه اعلام کرد اگر غربی‌ها تا پیش از نیمه شهریور اقدامات عملی را آغاز کنند، گام سوم کاهش تعهدات برداشته نخواهد شد، اما اگر غیر از این باشد جمهوری اسلامی ایران از حق خود برای کاهش تعهدات برجامی استفاده می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: اقای ظریف در جلسه امروز تأکید کرد یکی از نتایج دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران انزوای بیشتر آمریکاست و بزرگ‌ترین شکست آمریکا و اسرائیل در برجام عدم موفقیت آن‌ها در ایجاد اجماع علیه جمهوری اسلامی است و امروز شاهدیم اجماع امنیتی علیه ایران فرو ریخته است. این دستاورد ارزشی و راهبردی برجام بود. آمریکایی‌ها دوباره تلاش می‌کنند همان اجماع را احیاء کنند، ولی حتما شکست می‌خورند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از اجرای گام سوم تعهدات برجامی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
لطفا حرف را کنار بگذارید و عمل کنید. محکم و استوار و ثابت قدم گام های خوبی برای پیشرفت هسته ای بردارید و طرف مقابل را متزلزل کنید و درس عبرتی دهید تا یا به برجام عمل کنند و یا از برجام خارج شوند. اینقدر به اروپا التماس نکنید
United States of America
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
پذیرش این واقعیت که غرب دشمن ایران است و با ایران وارد جنگ شده و دیگر از درآمدهای نفتی خبری نیست برای برخی از مسئولان غیر ممکن است.
آخرین اخبار