‌تحلیلگر مسائل فرهنگی و اجتماعی استان یزد انقلاب اسلامی را بازخوانی بعثت و گام دوم انقلاب را زمینه‌ساز منطقی شرایط ظهور منجی عالم بشریت (عج) عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، غلامحسین دشتی تحلیلگر مسائل فرهنگی و اجتماعی  در سومین جلسه از سلسله نشست‌های اندیشه‌ورزی والعصر که با موضوع رسالت انقلاب، خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی با رویکرد تبیین و تحلیل گام دوم انقلاب در حوزه هنری یزد برگزار شد، گفت: اهداف انقلاب اسلامی همانند بعثت انبیاء الهی (ع) است، زیرا انقلاب اسلامی انسان را به عبودیت و اجتناب از طاغوت و مبارزه با مظاهر ستم دعوت می‌کند.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی بازخوانی بعثت و بازگشت مجدد دین به عرصه زندگی بشر است، افزود: گام دوم انقلاب زمینه‌ساز منطقی شرایط ظهور منجی عالم بشریت (عج) است.

دشتی با اشاره به افول نظام استکباری و اوج چالش آن با دین و نظام اسلامی تصریح کرد: در این عرصه باید اسلام را در قالب عمل بعد از تقوا عرضه کرد.

 توجه ویژه مسئولان  به آرمان‌های انقلاب اسلامی

او افزود: باید با بازخوانی تجربه چهل ساله و تأمل در نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدید‌ها و همچنین بازنگری در ساختارها، نهاد‌ها و بازسازی و نوسازی آن‌ها در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی اقدام مؤثر صورت گیرد.

دشتی ایجاد نهضت امر به معروف و نهی از منکر با هدف حضور مردم در عرصه فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی و نظارت را ضروری دانست و گفت: نهضت توجه به کارکرد رسانه‌ها و اثربخشی آن‌ها در فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی آرمان‌های انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

توسعه و تعمیق معرفت دینی و گسترش علم و فناوری در حوزه علمیه و دانشگاه به عنوان دو بال پیشرفت و توسعه در عرصه‌های مادی و معنوی از دیگر توصیه‌های این تحلیگر مسائل فرهنگی و اجتماعی در راستای تحقق رسالت و اهداف انقلاب بود.

سلسله نشست‌های اندیشه‌ورزی والعصر، عصر دوشنبه هر هفته در حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.