سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت از سال ۹۳ تاکنون ۵۰۰ تخت بیمارستانی به استان اضافه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: اکنون ۱۳۰۰ تخت بیمارستانی در خراسان شمالی موجود است که در برنامه توسعه تا سال ۱۴۰۴ این تعداد به دو هزار و ۳۰۰ تخت می‌رسد.

هاشمی همچنین از انعقاد تفاهم نامه‌ای در سفر هیئت دولت به خراسان شمالی خبر داد و افزود: با اجرای این تفاهم نامه بیمارستان خصوصی ۶۴ تخته در استان راه اندازی خواهد شد.

او اظهار کرد: طرح تحول سلامت در بخش‌های بهداشت، درمان و آموزش دانشگاه علوم پزشکی دستاورد‌های ویژه‌ای داشته است.

او به بخشی از اقدامات اجرا شده در معاونت بهداشتی دانشگاه اشاره کرد و افزود: ایجاد و احداث ۲۶ مرکز جامع سلامت روستایی، ۱۱ پایگاه بهداشت شهری، ۲۵ خانه بهداشت روستایی و ۱۲ پانسیون پزشکی برای مناطق محروم روستایی از اهم این اقدامات بوده است.

هاشمی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت در پایگاه‌های شهری ۱۳۰ نیروی پزشک، دندانپزشک، روانپزشک، کارشناس تغذیه، کارشناس روانشناسی و پرستار در سه شهر بجنورد، شیروان و آشخانه جذب شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزایش دریافتی پزشکان روستایی و استقرار پزشک در تمام مراکز جامع سلامت روستایی را دستاورد این طرح در حوزه روستا‌ها ذکر کرد.

او افزود: ۷۵۳ پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص و دندانپزشک در استان فعالیت دارند که تعداد پزشک فوق تخصص به ۲۱ نفر رسیده است.

هاشمی اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت، در ۲۵ مرکز روستایی خدمات دندانپزشکی به صورت ثابت و سایر ارائه می‌شود.

اواجرای برنامه کاهش میزان پوسیدگی و طرح دندان عاری از پوسیدگی برای کودکان تا ششم ابتدایی را از برنامه‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی دانست.

به گفته هاشمی این برنامه در شهر آشخانه به صورت صد درصد اجرایی شده و دانشگاه به دنبال پوشش طرح دندان عاری از پوسیدگی تا پایه هفتم دبستان است.

انتهای پیام/ ر

افزایش ۵۰۰ تخت بیمارستانی دستاورد اجرای طرح تحول سلامت در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.