برگزیدگان رویداد استارتاپی راه حسین (ع) با موضوع محرم و عزاداری، معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با آغاز ماه عزاداری اباعبدالله حسین (ع) تعدادی از فعالان فرهنگی و اجتماعی در رویداد استارتاپی راه حسین (ع) را عنوان محرم و اربعین در آینه نوآوری گردهم آمدند. این روز‌ها با گسترش فناوری مسیر زندگی افراد هم تغییر کرده است و در این راه استارتاپ‌ها آیین مذهبی را هم با خود همراه کرده‌اند.
محمدامین صمیمی، مدیر شتاب دهنده فرهنگی و اجتماعی شفق در تشریح چگونگی برگزاری این رویداد که با حضور ۷۶ نفر از فعالان استارتاپی برگزار شده است، پرداخت و گفت: "ما در فضای کسب و کار‌های نوین و خلاقانه فعالیت می‌کردیم و این مسئله را دیدیم که این کسب و کار‌ها بیشتر در حوزه تجاری هستند، اما از چندسال گذشته به نتیجه رسیدیم که در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی هم می‌توان با رویکرد استارتاپی فعالیت کرد. وقتی این فعالیت‌ها را در دیگر کشور‌ها رصد کردیم، متوجه شدیم که جریان و ترندی در دنیا وجود دارد که تولید محصولات فرهنگی به این سمت رفته است تا نیاز‌های واقعی مشتریان خود را رفع کنند و مصرف این کالا‌های فرهنگی سبک زندگی آنان را می‌سازد، اما در ایران این مسئله خیلی جدی نشده است، در نتیجه شتابدهنده شفق را تاسیس کردیم تا به ترویج و حمایت از استارتاپ‌های فرهنگی-مذهبی و اجتماعی بپردازیم."

صمیمی با اشاره به اهمیت رخداد اربعین به عنوان یک رویداد فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: "در سال ۹۵ اولین رویداد نوآوری و اربعین را تحت عنوان «فرصت‌هایی با پای پیاده؛ نوآوری و اربعین» را در دانشگاه شریف برگزار کردیم که بازخورد خوبی داشت و بخشی از آنان توانست ادامه پیدا کنند. امسال ۷۶ نفر در این رویداد ایده پردازی و نوآوری ثبت نام کردند که ۳۴ ایده از میان آنان برگزیده شد و از بین آنان هم به به ۲۶ تیم نهایی رسیدیم که امروز اینجا حضور دارند و در حال کار هستند تا کار را اجرایی کنند و اقدامات خودشان را به داوران، سرمایه‌گذاران و مسئولان مربوط ارائه می‌دهند و امیدواریم که این ایده‌ها به ثمر بشیند. امسال سعی کردیم زمان برگزاری این رویداد را کمی زودتر برگزار کنیم تا تیم‌ها بتوانند ایده‌های خود را به محرم و اربعین برسانند و در همین راستا با مشارکت معاونت فرهنگی شهرداری تهران و سازمان فضای مجازی سراج و حمایت مجموعه‌های فرهنگی خصوصی و دولتی آن را رویداد استارتاپی راه حسین (محرم و اربعین در آینه نوآوری) نام دادیم. "

مدیر شتاب دهنده فرهنگی و اجتماعی شفق در پایان تاکید کرد که در پایان این رویداد سه تیم غنچه (در زمینه واقعیت افزوده برای کودکان)، کهف (پوشش و طراحی مناسب بانوان در اربعین) و عزای پاک (کمپین پاکیزه سازی و بازیافت مناسبت‌های مذهبی بویژه در محرم و اربعین) به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را بدست آوردند که حائز جوایز ۱۰ و ۶ و ۴ میلیون تومانی شدند. همچنین سه تیم کربلاء یمن (کمپین هدیه قدم و صلوات و ... به مردم مظلوم یمن)، اخلاق حسینی (اپلیکیشن تمرین رفتار‌های اخلاقی الگوگرفته از آموزه‌های حسینی) و هیئت پلاس (سامانه تامین نیاز‌ها و خدمات مجالس حسینی) جوایزی برای ساخت محصول کسب نمودند.

وقتی استارتاپ‌ها محرم و اربعینی متفاوت را رقم می‌زنند

وقتی استارتاپ‌ها محرم و اربعینی متفاوت را رقم می‌زنند

وقتی استارتاپ‌ها محرم و اربعینی متفاوت را رقم می‌زنند

انتهای پیام/

استارتاپ‌هایی با بوی اربعین

 

برچسب ها: فناوری ، استارتاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.