استاندار کرمانشاه گفت : بزودی طرح توسعه‌ای و توانمندسازی دو شهر سرپل ذهاب و هرسین به بنیاد مستضعفان واگذار خواهد شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست شورای اداری کرمانشاه که به منظور معرفی و تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر استان با عنوان پانزدهمین جشنواره استانی شهید رجایی برگزارشد، از واگذاری طرح توسعه و توانمندسازی دو شهر استان به بنیاد مستضعفان خبرداد و گفت : بزودی فعالیت‌های توسعه ای، اشتغال و توانمندسازی دو شهر سرپل ذهاب و هرسین به بنیاد مستضعفان واگذار خواهد شد.

او گفت : بنیاد مستضعفان تاکنون در یکی دیگر از شهر‌های کشور این طرح را اجرا کرده که موفقیت آمیز بوده است، بنابراین سرپل ذهاب دومین شهری خواهد بود که این طرح در آن اجرا می‌شود.

استاندار کرمانشاه افزود: البته در کنار بنیاد مستضعفان دستگاه‌های دولتی همچنان پیگیر فعالیت‌های توسعه‌ای خود در این شهر‌ها خواهند بود.

او به برگزاری برنامه‌های هفته دولت در کرمانشاه اشاره کرد و بابیان اینکه ساده زیستی سبک ارزشمند مدیریتی شهیدان رجایی و باهنر بود، گفت: این سبک مدیریتی پس از انقلاب مورد توجه مدیران دستگاه‌های دولتی قرار گرفت که بسیار شایسته بود.

او باتاکید براینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی در شرایط فعلی باید ساده زیستی و صرفه جویی را به عنوان یک اولویت مورد توجه جدی قرار دهند، گفت: متاسفانه گا‌ها مشاهده می‌شود که مدیران برخی از دستگاه‌های اجرایی برای خرید تجهیزات و ماشین آلات خود سازمان مدیریت و‌برنامه‌ریزی راتحت فشار قرار می‌دهند.

استاندار کرمانشاه افزود: بر این اساس، در نظر داریم تا برای سالجاری مدیران را در خرید تجهیزات و ماشین آلات محدود کنیم و سخت گیری‌هایی در این زمینه داشته باشیم.

او با ابراز نارضایتی از وضعیت تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی مردم از ادارات استان، گفت: در بحث رضایتمندی مردم از ادارات استان وضعیت خوبی نداریم، به گونه‌ای که براساس ارزیابی‌های کشوری انجام گرفته در سال ۹۷ ادارات کرمانشاه در این بخش از ۱۰۰ امتیاز ۶۸.۵ امتیاز گرفته اند که مناسب نیست.

بازوند افزود: باید بررسی و آسیب شناسی کنیم که چرا در این زمینه وضعیت خوبی نداریم و برای ارتقاء آن چه اقداماتی انجام گیرد. همچنین دستگاه‌هایی که وضعیت رضایتمندی مردم از آن‌ها مطلوب نیست به آن‌ها اعلام شود تا جبران کنند.

او از عدم پاسخگو بودن برخی از مدیران هم انتقاد کرد و گفت: صدا و سیما فرصتی است تا از طریق برنامه‌های آن مدیران ضمن بیان عملکردخود، با مردم هم ارتباط گرفته و از نظرات آن‌ها در باب فعالیت هایشان آگاه شوند، بنابراین از صدا و سیما می‌خواهیم که لیست دستگاه‌هایی که از آن‌ها دعوت می‌شود، اما برای پاسخگویی در برنامه‌های این رسانه دعوت نمی‌شوند را به ما اعلام کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: اخیرا هم برنامه ۱۰۰ مسجد ۱۰۰ مدیر را اجرا کردیم، که قرار براین شد تا هر مدیری در یکی از مساجد شهر حضور پیدا کند و پاسخگوی مشکلات مردم باشد، اما حدود ۱۵ نفر از مدیران در این برنامه‌ها حضور پیدا نکردند که باید علت آن را بیان کنند.

او به راه اندازی سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک سرمایه گذاری در استان طی روز‌های اخیر اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این سامانه در تلاشیم تا موانع اداری پیش پای سرمایه گذاران را برداریم و زمان پاسخگویی به استعلامات را از حدود ۲۴۰ روز به میانگین ۴۹ تا ۲۰ روز برسانیم.

بازوند افزود: انتظار داریم که مدیران این سامانه را بروز رصد کنند و یکی از شاخص‌های ما برای ارزیابی عملکرد آن‌ها نیز مدت زمان پاسخگویی به استعلامات در این سامانه خواهد بود.

او به در پیش بودن عاشواری حسینی و افزایش اعزام‌ها به عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: امسال باتوجه به بازگشایی مرز خسروی، حال و هوای استان کرمانشاه در این ایام متفاوت از سال‌های گذشته است، بنابراین از همه دستگاه‌های اجرایی استان می‌خواهیم که در آمادگی کاملی قرار داشته باشند.

او افزود: تا زمان اربعین، تمام برنامه‌هایی را که اجرا می‌کنیم باید مردم محور باشد و از سوی دیگر زیرساخت‌ها را مناسب فراهم کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

طرح توسعه‌ای و توانمندسازی واگذار می شود

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.