استاندار آذربایجان غربی گفت: درارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان میزان رضایتمندی مردم از دستگاه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان که عصر امروز در استانداری برگزار شد با اشاره به روند ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان و اعلام نتایج این ارزیابی در قالب جشنواره شهید رجایی استان در هفته جاری گفت: ارزیابی دستگاه‌های اجرایی موجب بهبود شاخص‌های توسعه‌ای در استان و ایجاد انگیزه در بین مدیران می‌شود و ضروری است در این ارزیابی میزان رضایتمندی مردم از دستگاه‌های اجرایی نیز مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: روند ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان نباید به ارزیابی سالانه ختم شود و پیشنهاد می‌کنیم این ارزیابی‌ها در چند نوبت از سال نیز صورت گیرد.

شهریاری همچنین به لزوم توجه ویژه مدیران به جذب اعتبارات ملی اشاره کرد و افزود: نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید حضوری فعال در جذب اعتبارات ملی در اجرا و اتمام پروژه‌های عمرانی استان داشته باشند.
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارش آخرین وضعیت ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در شاخص‌های اصلاح ساختار، توسعه دولت الکترونیک، سرمایه انسانی، شفافیت مالی، بهبود فضای کسب و کار، ارتقای سلامت اداری و پاسخگویی و استقرار نظام مدیریت، مورد ارزیابی قرار گرفته است.
 
او بیان کرد: ۵٢ دستگاه اجرایی در پنج گروه حمایتی، اجتماعی و قضایی، گروه حمایتی، سلامت و بهداشت، گروه شرکت‌ها، بیمه‌ها و بانک‌ها، گروه علمی، آموزشی و فرهنگی و گروه تولیدی و زیربنایی ارزیابی شده اند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی گفت: شاخص‌های اختصاصی، میزان رشد عملکرد، میزان توسعه و میزان توجه به اقتصاد مقاومتی از دیگر بخش‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی این استان است و دستگاه برتر در این حوزه‌ها بررسی و اعلام می‌شوند.

در این جلسه اعضا نکته نظرات خود را در خصوص روند ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان و شاخص‌های مورد نظر در این ارزیابی‌ها ارائه کردند.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.