سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت:گسترش خدمات زیربنایی در مناطق روستایی و کم برخوردار از برنامه مهم دولت در توزیع عادلانه منابع در استان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،پیمان آرامون  سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری  گفت: در دولت تدبیر و امید بسیاری از شاخص‌ها در مناطق روستایی و کم برخوردار استان رشد چشم گیر داشته است.
 
او افزود: در بخش گاز رسانی، شبکه توزیع برق، آب شرب و راه و مسکن روستایی گام‌های بلندی در دولت یازدهم و دوازدهم در استان برداشته شده لست که از آن جمله می‌توان به شبکه گاز رسانی در شهر‌ها و روستا‌ها اشاره کرد.
 
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اظهار داشت: در حال حاضر از ۴۶ شهر استان ۴۲ شهر گاز رسانی شده که از این تعداد ۷ شهر جدید در ۶ سال گذشته گازدار شده اند.
 
پیمان آرامون با بیان اینکه در این دولت هرروز به ۲.۵ روستا گازدار شده اند ادامه داد: در ۶ سال گذشته ۷۰۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی تقریبا معادل کل شبکه گاز رسانی پیش از این دولت در استان کار شده است.
 
او اظهار داشت: پیش از دولت یازدهم ۳۱۰ روستای استان به شبکه گازرسانی وصل بودند و در این مدت تعداد ۱۱۷۱ روستا گازدارند یعنی ۸۶۱ روستا گازدار شده‌اند و ضریب برخورداری از ۳۲ درصد به ۶۸ درصد افزایش یافته است
 
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ادامه داد:هفته دولت امسال نیز گازرسانی به ۴۹ روستا با ۴۸۰۰ خانوار و با اعتبار ۴۶۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
 
او  همچنین به برخورداری تمامی روستا‌های بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق اشاره کرد و گفت: ضریب نفوذ برق در روستا‌های استان پیش از دولت یازدهم ۹۲.۵ بود که این میزان در سال ۹۸ با افزایش ۳۲۳۶۹ مشترکین روستایی تعداد خانوار‌های برخوردار از برق به ۳۲۳۹۴۴ مشترک در سال ۹۸ رسیده است.
 
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در حوزه خدمات دولت در بخش آب روستایی نیز گفت: از مجموع ۲۸۳۸ روستای دارای سکنه در استان ۱۹۲۶ روستا معادل ۸۵.۰۲ درصد تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.
 
پیمان آرامون بابیان اینکه در هفته دولت امسال به ۴۹ روستای استان با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار آبرسانی شدافزود:در دولت تدبیر و امید به ۴۷۷ روستا با ۲۸۵۹۱۷ نفر جمعیت با اعتباری افزون بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال آبرسانی شده است.
 
انتهای پیام/م

 

افتتاح طرح های زیربنایی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.