معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: جابجایی روستای صفحه شادگان را الزامی دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فاضل عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان به مراحل پایانی مطالعات ایمن سازی روستا‌های سیل‌زده استان اشاره کرد و گفت: درحال حاضر جابجایی روستای صفحه شادگان که در معرض خطر سیلاب است الزامی است و روستاهای دیگر نیازی به جابه‌جایی ندارند.

او بحث حریم و بستر رودخانه‌ها را از بحث‌های جدی در روستا‌های خوزستان برشمرد و اظهار داشت: روستای صفحه از توابع بخش دارخوین شادگان است که در محلی نزدیک‌تر به جاده اهواز - آبادان جابه‌جا خواهد شد، محل جدید در کیلومتر ۴۵ جاده آبادان به اهواز و در ۳ کیلومتری محل فعلی روستا است.

عبیات در ادامه افزود: تمامی روستا‌هایی که سیلاب اخیر خوزستان بر آن‌ها تاثیر گذاشت مطالعه شدند و در نهایت ۳ راهبرد برای برخورد با این مساله بدون نیاز به جابهجایی روستا‌ها درنظر گرفته شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: در ارتباط با ۱۵۰ روستا راهبرد اجرایی برای ایمن ساختن آن‌ها ترمیم سیل بند‌ها در ۲ طرف رودخانه‌ها، احداث و ترمیم کانال‌های سیل بر و احداث سازه‌ها در انتهای زهکش‌های موجود است.

این مقام میئول بیان داشت: در مورد ۱۵۰ روستای دیگر باید علاوه بر اقدامات فوق، افزایش رقوم کف تمام شده منازل مسکونی هم انجام شود.

فاضل عبیات درخصوص ۱۰ روستای دیگر در مناطق سیل زده خوزستان اظهار کرد: برای این روستا‌ها افزایش رقوم کف تمام شده منازل روستایی و احداث حلقه محافظتی به صورت سیل بند در نظر گرفته شده است.

او اذعان داشت: یکی از دغدغه‌های جدی مردم در خوزستان ضرورت بالا بردن تاب مقاومت شهرها، روستاها، زمین‌های کشاورزی، تاسیسات و زیرساخت‌ها در برابر سیلاب‌های آتی احتمالی است.

انتهای پیام/گ

لزوم جابجایی روستا‌های در معرض خطر سیلاب

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.