رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کشاورزی کرمانشاه فاصله زیادی با جایگاه واقعی خود دارد و در سال‌های گذشته نتوانسته ایم از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کشاورزی کرمانشاه فاصله زیادی با جایگاه واقعی خود دارد و در سال‌های گذشته نتوانسته ایم از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم، گفت : در یک سال اخیر موانع رونق تولید در بخش کشاورزی کرمانشاه را کاهش داده ایم.

او با اشاره به ویژگی‌های استان کرمانشاه، گفت : اقلیم‌های متنوع و متوسط بارندگی مطلوب و کشاورزان سختکوش فرصت مناسبی را برای توسعه کشاورزی کرمانشاه فراهم آورده است و ما نیز در سازمان جهاد کشاورزی تلاش خواهیم کرد با برنامه ریزی به روز فرصت‌های جدیدی برای کشاورزی استان فراهم کنیم.

او با اشاره به مهاجرت کشاورزان سایر استان‌ها به کرمانشاه و اجاره اراضی کشاورزی گفت: برنامه سازمان جهاد کشاورزی این است که در آمد حاصل از کشاورزی اقتصادی به کشاورزان استان برسد و با آموزش کشاورزی اقتصادی به بهره برداران قصد داریم مانع از رواج اجاره اراضی به کشاورزان دیگر استان‌ها شویم.

او با اشاره به ظرفیت کارشناسان پهنه در مراکز جهاد کشاورزی، گفت: امروز مشکلی در خصوص انتقال یافته‌ها به مزارع کشاورزان نداریم و مشکل اصلی این است که رهایی از کشاورزی سنتی و رفتن به سمت کشاورزی اقتصادی و درآمد زا علاوه بر عزم مسئولین نیازمند تلاش و پیگیری کشاورزان نیز هست.

او افزود: برای افزایش درآمد سرانه کشاورزان نیازمند همراهی کشاورزان با متولیان و مسئولین امر هستیم و چنانچه ارتباط چند سویه کارشناسان پهنه با مراکز تحقیقاتی و کشاورزان به خوبی عملیاتی شود به طور قطع رفتن به سمت کشاورزی مدرن و درآمد زا تسهیل خواهد شد.

حاتمی سپس با اشاره به وضعیت بیکاری استان گفت: مهم‌ترین دغدغه سازمان جهاد کشاورزی استان در برنامه سه ساله، تسهیل امر سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی استان و رونق صنایع تبدیلی است.

او تسهیل امور برای سرمایه گذاران و کاهش بوروکراسی اداری را از جمله ضروریت‌های سازمان برای سرمایه گذاری بخش کشاورزی به حساب آورد و گفت: امروز در بحث توسعه گلخانه‌ها موانع پیشین برای اخذ استعلام‌ها تا حدودی برداشته شده و سازمان از کمترین سطوح ایجاد گلخانه‌ها نیز با پرداخت تسهیلات حمایت می‌کند.

حاتمی با اشاره به تسهیلات اختصاصی به واحد‌های دامی افزود: استان کرمانشاه ظرفیت بسیار بالایی در دامپروری دارد و گوسفند نژاد سنجابی کرمانشاه در دنیا بی نظیر است و در این راستا توانسته ایم مرکز تحقیقات دام غرب کشور را در استان راه اندازی نمائیم و برنامه سازمان این است که نژاد‌های دامی پر محصول را ترویج نماید.

او گفت: می‌بایست منابع و تسهیلات را هدفمند توزیع نمائیم و مانع از آن شویم که این منابع بدون برنامه ریزی توزیع شود.

او با اشاره به وضعیت بیکاری دانش آموختگان استان گفت: برنامه سازمان اشتغالزایی در بخش خصوصی کشاورزی استان برای دانش آموختگان کشاورزی است و تاسیس مراکز جهاد کشاورزی خصوصی نیز در همین راستا هدف گذاری شده است.

 

 

انتهای پیام/د

موانع رونق تولید در بخش کشاورزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.