فراهانی درباره عرضه اقلام مورد نیاز هیئات مذهبی در فروشگاه شهروند و بودجه مناطق ۲۲ گانه پایتخت برای هزینه کرد در ایام محرم توضیحاتی داد.

الزام شهروند به عرضه اقلام مورد نیاز هیئات مذهبی با تخفیف/ ۱۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری برای هزینه کرد در اربعینمجید فراهانی رئیس کمیسیون بودجه و شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بودجه شهرداری تهران برای هزینه کرد در ایام محرم و میزان بودجه تخصیصی شهرداری تهران برای سفر زوار به کربلای معلی در ایام اربعین گفت: یکی از مهمترین مباحث موجود در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران موضوع اعتقاد مردم به مناسبت‌های مذهبی است و شهرداری تهران در این حوزه مانند دیگر سال‌ها عمل می‌کند.

رئیس کمیته بدجه شورای شهر تهران تصریح کرد: هزینه کرد در ایام سوگواری امام حسین (ع) به دو بخش هزینه درونی و برون مرزی تقسیم بندی می‌شود.

فراهانی در توضیح هزینه کرد در داخل کشور, ادامه داد: در حوزه داخلی هزینه‌کرد به دو شکل انجام می‌شود که یکی از آن‌ها برپایی نمایشگاه متمرکز ارائه خدمات مورد نیاز هیئات مذهبی با عنوان «عطر سیب» است که این نمایشگاه در بوستان گفتوگوی تهران برپا شده و اقلام مورد نیاز هیئات مذهبی را با تخفیفات ویژه ارائه می‌کنند.

او با اشاره به ارائه کالا‌های مورد هیئات مذهبی در فروشگاه زنجیره ای شهروند گفت: تمام ۴۱شعبه فروشگاه شهروند موظف هستند که تمام اقلام مورد نیاز هیئات مذهبی را با تخفیفات ویژه به آن‌ها ارائه کنند.

فراهانی با اشاره به هزینه‌های غیرمتمرکز مدیریت شهری در ایام شهادت امام حسین (ع) بیان کرد: بخش دیگری از هزینه‌ها در ردیف فرهنگی و اجتماعی هزینه‌های غیرمتمرکز است که با عنوان ایثار و شهادت برای ترویج فرهنگ ایثار ذیل عنوان فرهنگی و اجتماعی در مناطق ۲۲ گانه آمده و متناسب با ظرفیت منطقه و با توجه به پارامتر های موجود شهرداری مناطق به هیئات مذهبی خدمت رسانی می کنند.


بیشتر بخوانید: انتخاب ۲۲ محله پایتخت برای معرفی تاریخ و فرهنگ/ گذر از تراکم فروشی و قرارداد‌های پنهان برای رسیدن به درآمد‌های پایدار 


رئیس کمیسیون بودجه و شورای شهر تهران با تأکید بر این نکته که شهرداری مناطق به هیئات مذهبی وجه نقدی پرداخت نمی‌کنند، اظهار کرد: بحث زیرساخت‌ها جزء مواردی است که در این ایام مورد توجه شهرداری مناطق ۲۲ گانه قرار گرفته است و این خدمات با توجه به وسعت منطقه و جمعیت پذیری آن انجام می شود.

او افزود: به عنوان مثال منطقه ۲۱ که تعداد هیئات آن کمتر است نمی‌تواند بودجه‌ای متناسب با منطقه ۴ مساحت بیشتر و تعداد هیئت بیشتر دارد داشته باشد و این موضوع جزء مواردی است در هزینه کرد مدیریت شهری برای مناطق ۲۲ گانه تهران مورد توجه قرار می گیرد.

فراهانی در پاسخ به این سوال که میزان بودجه مصوب شورای شهر تهران برای هزینه‌کرد شهرداری تهران در ایام اربعین (برون مرزی) گفت: مبلغ  ۱۰ میلیارد تومان برای هزینه کرد شهرداری تهران در ایام اربعین در نظر گرفته و مصوب شده است.

انتهای پیام/

بودجه ۱۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران برای هزینه کرد در ایام اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار