مدیر کل بیمه سلامت گفت: آمار غیر فعال شدن دفترچه‌های بیمه نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشت و تا امروز حدود ۶۰ هزار نفر رفع همپوشانی شده اند.

اربابی مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: تعداد ۴۸۰ هزار نفر از جمعیت استان خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند که ۶۳ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.

او با بیان اینکه از ابتدای سال بیمه شدگان کمیته امداد به سازمان بیمه سلامت پیوستند افزود: تعداد ۶ هزار و ۹۵۲ نفر برای دریافت دفترچه جدید مراجعه کرده اند که برایشان دفترچه بیمه صادر شده است که از این تعداد ۵ هزارو ۱۵۲ نفر مددجوی کمیته امداد بوده اند.

اربابی درخصوص افراد فاقد پوشش بیمه‌ای بیان کرد: با توجه به صندوق‌های مختلف بیمه‌ای در سازمان بیمه سلامت برای همه اقشار جامعه به نوعی بیمه شدن آنان فراهم شده است و می‌توان گفت هیچ بیمه نشده‌ای وجود ندارد مگر خود فرد برای بیمه شدن اقدام نکرده باشد.

مدیر کل بیمه سلامت با توجه به اجرای طرح استحقاق سنجی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد اظهار کرد: افرادی که بیش از یک دفترچه بیمه در اختیار داشتند، شناسایی و برای تعیین تکلیف و رفع همپوشانی بیمه‌ای در این اداره کل و ادارات بیمه سلامت شهرستان‌های تابعه به صورت غیر فعال درآمدند.

او با بیان اینکه غیر فعال شدن دفترچه‌های بیمه معمولاً به دلیل همپوشانی و یا سوء استفاده می‌باشد عنوان کرد: این آمار نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشت و تا امروز حدود ۶۰ هزار نفر رفع همپوشانی شده اند.

اربابی در خصوص غیر فعال شدن دفترچه بیمه شدگان تصریح کرد: افرادی که دفترچه هایشان به هر دلیل غیرفعال شده است می‌توانند به این اداره کل و یا ادارات بیمه سلامت شهرستان‌های تابعه مراجعه کنند تا پس از بررسی، مطابق با دستورالعمل‌های موجود اقدام و درصورت عدم وجود موارد منع قانونی دفترچه هایشان فعال شود.

مدیر کل بیمه سلامت گفت: کلیه هم استانی ها و همچنین موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد این اداره کل می‌توانند از طریق سامانه یکپارچه تلفنی ۱۶۶۶ هرگونه پیشنهاد، انتقاد و شکایتی را به سازمان بیمه سلامت برای پیگیری‌های بعدی اعلام کنند.

انتهای پیام / ط ا

۶۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت

برچسب ها: بیمه ، وزارت بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار