رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از کاهش قیمت مرغ در استان همزمان با روند کاهش دما و بهبهود شرایط جوجه ریزی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیر حسین نظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان درخصوص قیمت مرغ در استان گفت: درحال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ بین ۱۳۵ تا ۱۴۵ هزار ریال در نوسان است که امیدواریم با کاهش حداقل ۱۰ تا ۱۵ هزار ریال به نرخ واقعی خود برسد.

او گرمای هوا را یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ در استان خوزستان دانست و اظهار داشت: گرما باعث افزایش استهلاک و تلفات و در نهایت کاهش جوجه ریزی می‌شود.

نظری با اشاره به صدور ۱۰۰ پرونده بهره برداری طی پارسال تصریح کرد: این پروانه‌ها نزدیک به ۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اذعان داشت: ۵ هزار پروانه کسب نیز سال گذشته صادر و نزدیک به ۱۰ هزار فرصت شغلی از این طریق ایجاد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: امید است طرح‌های پالایشگاه گاز بیدبلند و پتروشیمی مسجد سلیمان تا پایان سال بهره برداری شوند، زیرا با بهره برداری از این طرح‌ها تولید ناخالص ملی افزایش می‌یابد و اشتغال قابل توجهی نیز بوجود می‌آید.

امیر حسین نظری یکی از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال‌های اخیر را ایجاد و راه اندازی مجتمع‌های خدماتی تجاری و زنجیره‌ای عنوان کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های این فروشگاه‌ها ارائه خدمات تجاری و تفریحی به صورت یک جا به مصرف کننده است.

او با اشاره به بهره برداری از مجتمع تجاری تفریحی گلباران دزفول گفت: این مجتمع توسط بخش خصوصی با ۳۰ هزار مترمربع زیربنا احداث شده و برای ۶۰۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

انتهای پیام/گ

کاهش قیمت مرغ در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.