فرماندار اهواز گفت: مشکل بازسازی و ترمیم سیل‌بند‌ها حل نشده، اما امیدواریم با مذاکراتی که با سازمان برنامه‌ و بودجه کشور شده وزارت نیرو طرح بازسازی را ارائه دهد.

بازسازی و ترمیم سیل‌بند‌ها به قوت خود باقی استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال عالمی نیسی فرماندار اهواز گفت: اهواز از اویل بهمن تا اردیبهشت ماه درگیر سیل بود که به دلیل مشکلات ناشی از سیل کمتر به سمت طرح‌های عمران و آبادانی رفتیم و بیشتر تمرکزمان بر جلوگیری از خسارت سیل و بازسازی‌ها بود.

او افزود: همواره تلاش ما کاهش خسارات سیل بود، نقاطی از شهرستان زیر آب رفته بود و در برخی مناطق بیش از دو متر آب در خانه‌ها بالا آمده بود، اما توانستیم بعد از ۲ ماه همه امکانات را به حالت عادی برگردانیم که این کار قابل ستایش بود.

فرماندار اهواز ادامه داد: در بحث نوسازی مسکن روستایی به نقطه صددرصد نرسیده‌ایم، اما عملیات‌ ترمیم واحد‌های تعمیر کامل شده است و مشکل بازسازی و ترمیم سیل‌بند‌ها حل نشده، اما امیدواریم با مذاکراتی که با سازمان برنامه‌ و بودجه کشور شده وزارت نیرو طرح بازسازی را ارائه دهد.

عالمی نیسی بیان داشت: امسال باید جشن آسفالت بخش اسماعیلیه را داشته باشیم، در بخش اسماعیلیه در برخی روستا‌ها لوله‌کشی فاضلاب کشیده شده و در غیزانیه مشکل آب بسیار حاد است که در ۳ ماه آینده حدود ۸۰ روستای این بخش از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شود.

افتتاح ۲ پروژه مهم فرهنگسرا در ۲ نقطه کم برخوردار زویِه و ال‌هایی 

فرماندار اهواز اضافه کرد: ۲ پروژه مهم فرهنگسرا در ۲ نقطه کم برخوردار زویِه و ال‌هایی کلید خورد و ۵ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان افتتاح شد.

او افزود: ۱۳ طرح گازرسانی به روستا‌ها با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان افتتاح شد و ۵ روستا با ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار بهسازی شدند.

نیسی بیان داشت: احداث روگذر و زیرگذر در بلوار آیت‌الله بهبهانی، میدان شهید چمران و یک میدان ورزشی چندمنظوره در طول ۱۸ ماه با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.