مدیرعامل تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه از معامله بیش از ۳۸۰۰ میلیون سهم در بورس این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،زهرا دفتری مدیرعامل تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت : بورس منطقه‌ای کرمانشاه در تاریخ آبان سال ۸۴ به عنوان نوزدهمین تالار منطقه‌ای با هدف فرهنگ سازی و گسترش سطح آگاهی مردم در مورد بازار سرمایه افتتاح شد.

او گفت : در ابتدای فعالیت بورس منطقه‌ای کرمانشاه با وجود داشتن ۹۰ کد معاملاتی فقط با یک کارگزاری شروع به فعالیت کرد.

مدیرعامل تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه افزود: در حال حاضر با توجه به توسعه بازار و گسترش فیزیکی محسوس آن در سراسر کشور تعداد شرکت‌های کارگزاری فعال افزایش یافته و ۲۶ شرکت کارگزاری مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۶ شرکت کارگزاری به صورت آفلاین فعالیت دارند.

این مسئول گفت: با توجه به دیدگاه بورس و اوراق بهادار مبنی بر گسترش شبکه کارگزاران در مناطق مختلف شهر اقداماتی در راستای ایجاد تالار‌های اختصاصی صورت گرفت.

دفتری گفت: با توجه به قطب بودن کرمانشاه در غرب کشور، تالار‌های اختصاصی و شعب فعال در شهر‌های سنندج، ایلام و پاوه نیز تحت نظارت بورس منطقه‌ای کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

او افزود: از ابتدای سال تا پایان مرداد امسال ۳ هزار و ۸۵۷ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۳ هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت.

مدیرعامل تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه افزود: از میزان ارزش معاملات، ۵۰ درصد مربوط به خرید و ۵۰ درصد دیگر مربوط به فروش بوده است.

این مسئول گفت: این میزان معامله در مقایسه با سال قبل از لحاظ حجم ۱۶۵ درصد و از نظر ارزش ۱۸۶ درصد رشد یافته است.

او افزود: تعداد ۱۰ مورد بازرسی و بازدید از شرکت‌های کارگزاری بورس منطقه‌ای کرمانشاه و شهرستان‌ها به عمل آمده است.

دفتری گفت: در خصوص اقدامات مربوط به فرهنگ سازی از ابتدای راه اندازی بازار بورس منطقه‌ای تاکنون فعالیت‌هایی در راستای فرهنگ سازی و گسترش فرهنگ سهامداری و آشنا کردن اقشار مختلف مردم استان با بورس و سازوکار و معاملات و سرمایه گذاری در بورس، خرید و فروش سهام و حق تقدم انجام شده است.

او از برگزاری دوره‌های آموزش مقدماتی بورس برای عموم مردم، دعوت از سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف، فراهم کردن امکان بازدید مدیران و کارکنان بورس، برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بورس برای دانشجویان و دانش آموزان و معلمان استان، ارائه کتاب‌های آموزشی و سی دی‌های آموزشی، برگزاری سمینار و همایش خبر داد.

مدیرعامل تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت: در کلاس‌های آموزشی ۱۴۹ نفر از مردم و نیز از کارکنان جهاد دانشگاهی حضور یافتند و در کارگاه‌های اموزشی نیز ۳۱ دانشجو رشته کامپیوتر شرکت کردند.

او از بازدید ۱۴ نفر از هنرآموزان هنرستان فنی و حرفه‌ای جابری کرمانشاه از تالار بورس خبر داد .

 

 

انتهای پیام/د

افتتاح نوزدهمین تالار منطقه‌ای

 

برچسب ها: قیمت مسکن ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.