رییس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت : صنایع استان هنوز از مزایای حمل و نقل ریلی بهره‌مند نشده اند .

صنایع استان کرمانشاه هنوز از مزایای حمل و نقل ریلی بهره‌مند نشده اندبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،جهانبخش شکری رییس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه صنایع استان هنوز از مزایای حمل و نقل ریلی بهره‌مند نشده اند، گفت : با راه‌اندازی قطار، این امید در دل صنایع ایجاد شد تا از این سیستم حمل و نقل برای جابجایی مواد اولیه و تولیدات خود استفاده کنند، اما هنوز این مهم محقق نشده است.

او با بیان اینکه کرمانشاه نیازمند چند بارانداز برای دسترسی صنایع است، گفت : هنوز باراندازی برای استفاده و دسترسی صنایع به راه آهن ایجاد نشده است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه به حداقل سه بارانداز برای دسترسی صنایع به راه آهن نیاز دارد، گفت: ما در مسیر راه آهن صنایع بزرگی از پتروشیمی‌ها، صنایع فولاد، صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی بیستون گرفته تا صنایع جاده ماهیدشت شامل صنایع سیمان، صنایع روغن و ... را داریم که باید از این مزیت راه آهن بهره‌مند شوند.

شکری افزود: اگرچه در این شرایط اقتصادی کشور و کمبود اعتباراتی که داریم احداث این بارانداز‌ها کار آسانی نیست، اما تقاضا داریم مسئولین استان پیگیر موضوع باشند.

او از تاثیر بسزای حمل و نقل ریلی در کاهش هزینه تمام شده بخش تولید یاد کرد و افزود: با کمک قطار حمل و نقل مواد اولیه و تولیدات صنایع با هزینه کمتری انجام خواهد شد و این امر به رقابت‌پذیری صنایع کمک می‌کند.

 رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه گفت: در صورتی که حمل بار از طریق راه آهن کرمانشاه میسر شود، دسترسی آسانتری هم به سایر نقاط کشور ایجاد خواهد شد و صنایع می‌توانند بازار‌های خود را گسترش دهند.

شکری با اشاره به برنامه‌ای که برای ادامه راه آهن کرمانشاه تا مرز خسروی وجود دارد، گفت: با راه‌اندازی این بخش امکان صادرات آسانتر محصولات به بازار عراق نیز فراهم خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

راه‌اندازی قطار و امید در دل صنایع

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.