سخنگوی ستاد انتخابات گفت: اولین گام در برگزاری انتخابات آسیب شناسی و چگونگی برگزاری آن در بخش‌های مختلف است.

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن تبریک هفته دولت درباره اقدامات انجام شده در خصوص انتخابات مجلس گفت: آسیب شناسی و چگونگی برگزاری انتخابات در بخش‌های مختلف، اولین اقدام ما برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات بود؛ راهکار‌ها و پیشنهاد‌های کارشناسان و افراد دست اندرکار در امور انتخابات را احصاء کردیم و پس از بررسی، آن‌ها را در دستور کار قرار دادیم.

موسوی بیان کرد: پس از این اقدامات با شورای نگهبان دوم اسفند ماه را به عنوان زمان برگزاری انتخابات مجلس نهایی کردیم؛ بنابراین در این تاریخ در همه حوزه‌های انتخابیه کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی و در پنج استان نیز انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود. خوشبختانه اردیبهشت‌ماه امسال ستاد انتخابات کشور تشکیل شد و به تبع آن، این ستاد در استان‌های سراسر کشور هم شکل گرفت.
 

بیشتر بخوانید: گزارش ۱۰۰ اقدام وزارت کشور در دولت دوازدهم

سخنگوی ستاد انتخابات در ادامه افزود: تمامی اجزا و ابزاری که مربوط به انتخابات بوده، برای برگزاری انتخابات هرچه باشکوه‌تر فراهم شده است. اکنون ستاد انتخابات به صورت موضوعی تشکیل جلسه می‌دهد و پیرامون مسائل به بحث و گفتگو می‌پردازد و در نهایت تصمیم می‌گیرد.

او گفت: ما برای انجام مهمترین اقدامات و رفع بسیاری از مشکلات، آموزش‌هایی را آغاز کردیم که هفته گذشته این دوره‌ها در مشهد مقدس شروع شد. ۳۱ استان را در ۱۰ گروه تقسیم کردیم که آموزش دوره اول و دوم آن در مرداد ماه انجام شد و اکنون به دلیل تقارن با هفته دولت و دهه اول محرم آموزش‌ها متوقف شده و از اواخر شهریور ماه مجددا آموزش‌ها آغاز خواهند شد، افراد تحت آموزش متشکل از رئیس و اعضای ستاد انتخابات استان‌ها، فرمانداران، بخشداران، روسای هیئت‌های بازرسی استان‌ها و شهرستان‌ها هستند.

موسوی اظهار کرد: در دوره‌های آموزشی بعدی پس از تشکیل هیات‌های اجرایی، اعضای آن‌ها نیز تحت آموزش قرار خواهند گرفت و در آستانه انتخابات، اعضای شعبه‌ها و کاربران رایانه نیز آموزش خواهند دید تا با دانش و آگاهی بیشتری انتخابات پیش رو را برگزار کنند.

انتهای پیام/
 

آموزش چگونگی برگزاری انتخابات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار