محمودرضا پیروی گفت: ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی از سوی این نهاد در بین سیل‌زدگان کشور توزیع شد .

۱۰ هزار بسته لوازم خانگی بین سیل‌زدگان کشور توزیع شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمودرضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور  در حاشیه مرحله دوم طرح ملی «نذر آب» در سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم بعد از بروز سیلاب در استان‌های کشور و درگیر شدن پنج استان اقدام به اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی کردند به طوری که افزون بر ۳۰۰میلیارد تومان از این کمک‌ها با حضور هلال احمر جمع آوری شد.

او ادامه داد: بخشی از کمک‌های جمع آوری شده به صورت تهیه پک لوازم خانگی در اختیار سیل زدگان قرار گرفت و بخشی به صورت کمک مالی به حساب صاحبان منازل این مناطق واریز شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: پک لوازم خانگی هلال احمر شامل یخچال، اجاق گاز، فرش و پتو بود.

او  با اشاره به مرحله دوم طرح «نذر آب» در سیستان و بلوچستان گفت: این طرح از مرداد امسال آغاز و تا نیمه دوم شهریور ادامه دارد.

پیروی حضور ۱۱ کاروان سلامت استان‌های مختلف کشور در سیستان و بلوچستان، توزیع و نصب آب آشامیدنی و بسته‌های حمایتی و معیشتی، اجرای برنامه‌های عمرانی نظیر ساخت سرویس‌های بهداشتی و کمک به بازسازی مدارس، اجرای برنامه‌های آموزشی، کار آفرینی و توانمندسازی و حضور تیم‌های حمایت روانی اجتماعی جوانان را از جمله مهمترین اقدامات در مرحله دوم «نذر آب» در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

او گفت: سال گذشته طرح «نذر آب» در سیستان و بلوچستان دستاورد‌های مطلوبی نظیر ویزیت ۴۴هزار و ۷۱۴بیمار توسط ۶۵۲ پزشک، توزیع هزار و ۲۶۵ تانکر آب و ۵۰ هزار سبد غذایی را به همراه داشت.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به طرح «ققنوس» در سیستان و بلوچستان گفت: این نهاد براساس تعهد خود این طرح را در مدارس یک، دو کلاسه و پیش دبستانی این استان به طور کامل اجرا کرده است.

او افزود: همچنین برای مدارس بالاتر از ۲ کلاس نیز در سیستان و بلوچستان مناقصه برگزار شده است.

انتهای پیام/ع

مرحله دوم طرح ملی «نذر آب» در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار