استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رسانه‌ها نقش بسیار پر رنگی در روشنگری دارند بنابراین اصحاب قلم اقدامات مدیران نالایق را افشا کنند.

رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در روشنگری دارند /حذف مدیران نالایق در سطح کشور در حال انجام استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه اظهار داشت: رسانه‌ها با توجه به اینکه رکن چهارم دموکراسی هستند نقش بسیار مهمی در تنویر افکار عمومی و شفاف سازی دارند.

او بیان کرد: با توجه به اینکه حذف مدیران فاسد در دستور کار مدیریت سیستان و بلوچستان است بنابراین رسانه‌ها اقدامات مدیران نالایق را افشا کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همان گونه که حذف مدیران نالایق در سطح کشور در حال انجام است در این استان نیز ما تصمیم داریم مفسدان را حذف کنیم.

او بیان کرد: رسانه‌ها و احزاب باید به گونه‌ای رفتار کنند که هر کس خلاف قانون رفتار کند درون جامعه و در میان مردم خجالت زده باشد.

موهبتی تصریح کرد: مدیران فاسد نباید امنیت داشته باشند و کسانی که مدیران را درگیر کرده‌اند و خود آزادانه می‌چرخند باید با آنان برخورد شود.

او  تصریح کرد: مدیری که در مباحث اخلاقی، مالی و امنیتی خلاف قانون رعایت کند از چرخه مدیریتی در سیستان و بلوچستان حذف می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رسانه‌ها و احزاب نباید ملاحظه مدیرانی را داشته باشند که به خون شهدا خیانت می‌کنند.

او بیان کرد: کسی که مسئول است نباید به دنبال کار‌های شراکتی و اقتصادی باشد بلکه باید با تمام وجود به فکر خدمت کردن به مردم باشد.

شفاف سازی یک اصل مهم در جلوگیری از فساد

موهبتی اظهار داشت: شفاف سازی در تمام امور یک اصل مهم در جلوگیری از فساد است بنابراین مدیران این امر را سرلوحه کاری خود قرار دهند.

او بیان کرد: تمام فرمانداران و مدیران کل سیستان و بلوچستان بودجه‌های خودشان را بعد از تصویب روی سایت قرار دهند، زیرا این امر در اعتماد سازی مردم نقش بسیار زیادی دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان رعایت اخلاق، شفافیت مالی، خضوع در برابر ارباب رجوع و خشوع در راه خدمت رسانی را لازمه کار یک مدیر دانست و گفت: اگر یک مدیر مخالف این شاخصه‌ها بود به او شک و رسانه‌ها وی را به مردم معرفی کنند.

او ادامه داد: خبرنگاران موظفند مدیری که در جایگاه دولتی نشسته و چند شغله است و دغدغه‌ای جز خدمت به مردم دارد را شناسایی کنند.
موهبتی تصریح کرد: مردم، ولی نعمتان ما هستند و باید مدیران شفافیت و اطلاع رسانی را در دستور کار خود قرار دهند.

او  افزود: شفافیت و نظارت جلوی فساد را می‌گیرد بنابراین این ۲ اصل مهم همواره مدنظر است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انتقاد تحفه الهی است و انتقاد سازنده اثرات بسیار خوبی در جامعه دارد.

او بیان کرد: ما با ظالم و هرگونه رفتار ظالمانه مخالفیم و جمهوری اسلامی با مظلومان همدردی و همراهی می‌کند.
موهبتی اظهار داشت: متاسفانه برخی از افراد یاس و ناامیدی را در کشور پمپاژ و اقدامات شایسته دولت و مدیران را زیر سوال می‌برند.

نگاه قومی و مذهبی در سیستان و بلوچستان بیداد می‌کند

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نگاه قومی، مذهبی و طایفه‌ای در این استان بیداد می‌کند و باید دید رسانه‌ها در این زمینه چه اقداماتی انجام داده اند.

علی زینی وند تصریح کرد: ممکن است تند شدن فضای قومی و مذهبی برای یک عده‌ای آب و نان داشته باشد، اما برای ۹۹ درصد مردم این موضوع جز آسیب چیز دیگری نیست.

او بیان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در افکار عمومی دارند، اما چون رسانه قدرتمند نداریم فضای مجازی هم اینک محور شکل دهی به افکار است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برخی از کانال‌های غیر رسمی شاید بیش از رسانه‌ها روی افکار عمومی تاثیر می‌گذارد که این ضعف باید برطرف شود.

او  تصریح کرد: همه مدیران موظف به پاسخگویی هستند و این موضوع به روابط عمومی‌ها هم اطلاع رسانی شده است.

زینی وند تصریح کرد: تصویری که از سیستان و بلوچستان در خارج استان مطرح شده متناسب با واقعیات این منطقه نیست.

او  ادامه داد: متاسفانه تلاش منسجم و هدفمندی را برای تغییر این تصویر نادرست در سیستان و بلوچستان نمی‌بینیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کار‌هایی برای تغییر این تصویر سازی نادرست از این استان آغاز شده که امیدواریم باساخت فیلم و کار‌های هنری بتوانیم چهره واقعی منطقه را به همگان معرفی کنیم.

او ادامه داد: بدین منظور و با دستور استاندار صندوق حمایت از هنرمندان با محوریت هنرمندان استانی راه اندازی می‌شود.

زینی وند با اشاره به گستردگی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حجم کار بالاست و رسانه‌ها چگونه می‌توانند تفهیم کنند که این استان این‌گونه اداره نمی‌شود.

او  ادامه داد: وسعت ۱۳ استان را داریم و به اندازه ۶ استان باید کار کرد و این باعث می‌شود نتوانیم به برخی از موضوعات رسیدگی کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۸ هزار پرونده خانوار فاقد شناسنامه در این استان رسیدگی و منجر به صدور ۳۰ هزار سند سجلی شده است.

او ادامه داد: همچنین تاکنون ۲۷ هزار ۴۴۰ شناسنامه در سیستان و بلوچستان رفع ممنوع خدمات شده اند و صد‌ها پرونده در ثبت احوال در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار