معرفی تیم ملی بسکتبال پورتوریکو / رقیبی جدی و خطرناک از قاره آمریکا که از پیش بازنده نیست!

تیم ملی بسکتبال کشورمان باید در نخستین دیدار خود از سری رقابت‌های جام جهانی به مصاف پورتوریکو برود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی بسکتبال کشورمان در نخستین دیدار خود از سری رقابت های جام جهانی به مصاف پورتوریکو می رود. این بازی از حساسیت بالایی برخوردار است زیرا ملی پوشان بسکتبال ایران برای کسب جواز حضور در المپیک توکیو باید از گروه خود صعود کنند و از آن جا که تیم قدرتمند اسپانیا در گروه ایران حضور دارد بنابراین ملی پوشان چاره ای جز پیروزی در دیدار مقابل تونس و پورتوریکو ندارند.


بیشتر بخوانید: معرفی تیم ملی بسکتبال تونس/ حریف خطرناک، اما تکراری در جام جهانی


فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) جدی‌ترین رقیب اسپانیا در این گروه را پورتوریکو می‌داند. تیم پورتوریکو بازیکنان زیادی در لیگ‌ بسکتبال آمریکا (NBA) دارد و این یکی از بزرگترین نقاط قوت آن‌ها محسوب می شود. تیم ملی بسکتبال پورتوریکو تاکنون ۱۰ بار حضور در جام جهانی را تجربه کرده اند و عنوان چهارمی در سال ۱۹۶۴ بدست آورده اند، آخرین دوره‌ای که آن‌ها به المپیک صعود کردند  مربوط به سال ۲۰۰۴ می شود که در پایان با عنوان ششمی به کار خود پایان دادند.

سرمربی این تیم "ادی کاسیانو" از سال ۲۰۱۶ هدایت پورتوریکو را بر عهده دارد. پورتوریکویی‌ها با میانگین سن ۲۸ سال در این مسابقات حضور پیدا می کنند، در ترکیب تیم ملی بسکتبال پورتوریکو بازیکن زیر ۲۰ سال وجود نداشته و پنج بازیکن آن‌ها سن بالاتر از ۳۰ سال دارند که از جمله آن می توان به رونالد باکمن با ۳۵ سال سن اشاره کرد.

نکته جالب توجه در مورد پورتوریکویی‌ها این است که میانگین قدی آن ها ۱۹۶ سانتی متر است.

"جی جی باره آ " بازیکن مطرح پورتوریکو به دلیل مصدومیت غایب این رقابت ها است. همچنین "جان هالند" بازیکن پورتوریکویی - آمریکایی با وجود اینکه به تیم ملی دعوت شده بود از حضور در اردوی این تیم امتناع کرده و با جریمه ۴۵ هزار دلاری رو به رو شد.
دیگر ستاره این تیم کلاول بازیکن گارد این تیم است که با ساکرتمنتو همکاری می‌کند و می‌تواند خطر ساز باشد.

پورتوریکو پیش از آغاز رقابت‌های جام جهانی ۱۲ بازی دوستانه انجام داده  و از شرایط نسبتا خوبی بر خوردار است.


بیشتر بخوانید: گزارش فدراسیون جهانی بسکتبال از بازیکنان برتر قاره کهن در جام جهانی/ ستارگان آسیا را فراموش نکنید!


تیم ملی پورتوریکو در جام جهانی ۲۰۰۲ به مصاف اسپانیا رفته و موفق به شکست این تیم قدرتمند شده است. بنابراین این سوابق و شرایط نشان می‌دهد که پورتوریکو تیم آسانی برای ملی پوشان ایرانی نیست و  نباید این تیم را از پیش بازنده دانست.

برنامه و ساعت بازی‌های تیم ملی ایران به شرح زیر است:

شنبه ۹ شهریور  ایران - پورتوریکو  ساعت ۱۳

دوشنبه ۱۱ شهریور ایران - تونس ساعت ۱۳

چهارشنبه ۱۳ شهریور ایران - اسپانیا ساعت ۱۷

انتهای پیام/

آخرین اخبار از بسکتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار