فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به ستارگان قاره آسیا در رقابت‌های جام جهانی اشاره کرد.

به گزارش  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های جام جهانی بسکتبال از نهم شهریور ماه آغاز می‌شود و تیم‌های مختلف از سراسر جهان به مصاف یکدیگر می‌روند، تیم ملی بسکتبال کشورمان درست در نخستین روز با پورتوریکو بازی می‌کند، فدراسیون جهانی بسکتبال در آستانه این مسابقات به معرفی ستارگان مختلف از جمله برترین‌های قاره کهن پرداخته است که در گزارش زیر می‌بینیم.

یی جیانلیان (چین)

چین به عنوان میزبان جام جهانی، تمام اسلحه‌های بزرگ را برای این مسابقه بیرون می‌کشد. به همین دلیل است که یی جیانلیان به عنوان بازیکن برتر کشور میزبان این رقابت برجسته می‌شود. یی پیش از این در اولین بازی‌های جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۹ در ۲ بازی المپیک (۲۰۰۴، ۲۰۰۸) و یک جام جهانی (۲۰۰۶) بازی کرده بود، به همین دلیل او هیچ مشکلی برای سلطه در آن سال با ۱۸.۳ امتیاز، ۱۰.۴ ریباند و ۲.۷ نداشت. او  از آن زمان تاکنون در ۴ جام قهرمانی آسیا با ۳ بازی بازی قهرمانی به ۲ عنوان رسیده است. در این ۴ بازی، یی به طور میانگین ۱۷.۱ امتیاز، ۹.۳ ریباند و ۱.۴ بلوک در ۴۱ بازی داشته است.


بیشتر بخوانید: تیم ملی بسکتبال ایران ۷۷ - مونته نگرو ۸۸ / شکست شاگردان شاهین طبع مقابل نماینده اروپا


میچ کریک (استرالیا)

استرالیا با ۱۲ حضور در جام جهانی یکی از فعال‌ترین تیم‌ها در جام جهانی است. هر بار که آن‌ها به میدان می‌روند بیشترین توانشان را به کار می‌گیرند آن‌ها بازیکنان خوبی دارند که  از جمله آن‌ها می‌توان به میچ کریک اشاره کرد، او در مسابقات زیر ۱۹ سال برای استرالیا بازی کرده بود، اما تا سال ۲۰۱۷ و رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در تیم بزرگسالان حضور نداشت او بهترین گلزن (۱۴.۷ امتیاز در هر بازی) برای  سبز و طلایی‌ها بود که در تمام بازی‌های خود برای کسب عنوان قهرمانی آسیا به پیروزی رسید. کریک در جام باشگاه‌های آسیا آمار فوق العاده‌ای داشت.

حامد حدادی (ایران)

تیم ایران قرار است در سومین جام جهانی خود بازی کند و بدون شک یکی از بزرگترین دلایل آن حامد حدادی است. تیم ملی ایران باید در دوره‌های قبل ابتدا قهرمان آسیا می‌شد تا سهمیه جام جهانی را بگیرد. حدادی در دومین بازی خود در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۷، با ۱۳.۴ امتیاز و ۹.۶ ریباند در هر بازی نقاشی را به دست آورد تا همه عنوان قهرمانی جام حذفی آسیا در ایران را کسب کند. این پیروزی بود که با نتیجه ۳۱ بر صفر و ۱۰ برگشتی حدادی در بازی قهرمانی مقابل لبنان تحسین کرد. اکنون پس از ۵ جام آسیا، ۴ جایزه MVP و ۳ عنوان قهرمانی آسیا، حامد حدادی آماده است تا بار دیگر جهان را به دست بیاورد.

زید عباس (اردن)

این یک لحظه تاریخی در سال ۲۰۱۰ بود که اردن بالاخره اولین بازی خود را در جام جهانی انجام داد. اکنون پس از گذشت تقریباً ۱۰ سال، اردن و زید عباس شوت دیگری برای بازی در برابر بهترین‌های جهان به دست می‌آورند.

عباس به عنوان ستاره اردن در جام آسیا ۲۰۰۹ قدم برد و به طور میانگین ۱۳.۸ امتیاز و ۸.۸ ریباند در هر بازی به دست آورد تا با قرار گرفتن در جایگاه سوم، صعود به جام جهانی خود را قطعی کند. او در این مرحله متوقف نشد و نمایش دیگری را در آسیا کاپ ۲۰۱۱ به ارمغان آورد. پیشرو کهنه کار به طور متوسط ​​۱۱.۰ امتیاز و ۷.۱ ریباند در هر مسابقه به دست می‌آورد تا تنها با ۲ امتیاز قهرمانی در اردن به عنوان نخستین عنوان قهرمانی خود در جام آسیا برسد. این بازیکن  ۳۵ ساله با ۵ بازی در جام‌های آسیا با ۴۲ بازی و میانگین ۱۰.۵ گلزنی برای اردن صخره‌ای بوده است. اکنون از او خواسته می‌شود که بار دیگر نماینده اردن در جام جهانی شود.

گبه نوروود (فیلیپین)

تصور تیم ملی فیلیپین بدون گبه نوروود تقریبا غیرممکن است. او بیش از یک دهه از این برنامه پایدار بوده است و سرمربی فعلی یانگ گویائو او را مجبور به ثبت نام در فهرست‌های جام جهانی آینده می‌کند. نوروود هرگز گلزن بزرگی در جام ملت‌های آسیا نبوده است و در هر بازی فقط ۵/۸ امتیاز داشته است. با این حال بازی نامحسوس  و دفاع‌های او باعث می‌شود که او بتواند بازیکنی خوب برای تیم ملی باشد. او در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۳ نقش اساسی داشت تا پس از ۳۶ سال برای اولین بار فیلیپین را به جام جهانی برساند و میانگین ۶.۱ امتیاز و ۴.۰ تخته در هر بازی در آن سال داشته باشد. حالا که فیلیپین دوباره بازی خود را در مسابقات جام جهانی پشت سر گذاشته است، جای تعجب ندارد که پسر چسبنده نهایی آن‌ها نیز در آنجا حضور داشته باشد.

هاجیمه (ژاپن)

حواشی اطراف ژاپن که به جام جهانی می‌رود بیشتر مربوط به هاچی مورا و واتامبه است، اما یک گلزن اثبات شده دیگر هم در تیم ملی حضور دارد و آن هم هاجیمه استاو پیش از این  و در ۲ جام قبلی آسیا آمار خوبی داشت و  با میانگین ۱۵.۹ گلزنی  همراه با تیمش  در رده چهارم جدول قرار گرفت. این  بازیکن ۲۹ ساله ممکن است به اندازه هم تیمی‌های جوانش نتواند به اوج  برسد، اما بدون شک نقش بزرگی برای ژاپنی‌ها در این جام بازی خواهد کرد.  


بیشتر بخوانید: شکست آسمان خراشان برابر لهستان/ پایان اردوی آماده سازی تیم ملی بسکتبال


ایلی (نیوزیلند)

نیوزلند برای بازی‌های جام جهانی پیش رو، ۵ بازیکن از اولین بازی‌های جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۷ را انتخاب می‌کند. در حالی که این یک لیست با استعداد از جمله فین دلانی و توشی اسمیت-میلر است، شی ایلی به عنوان بازیکنی برای هواداران شناخته می‌شود تا چشم خود را در چین حفظ کنند.

این نگهبان ۲۶ ساله در اولین بازی‌های جام ملت‌های آسیا چنان چشمگیر بود که باعث شد وی در مسابقات All-Star Five این مسابقات یک امتیاز کسب کند. او به عنوان گلزن برتر، ۱۵.۴ امتیاز در هر بازی به طور متوسط ​​اما در بین همه بازیکنان با ۵.۸ بار در هر مسابقه چهارم بود. ایلی در اولین بازی خود در جام جهانی خواهد بود و هواداران نیوزیلند مطمئناً امیدوارند که به اندازه معرفی وی در جام باشگاه‌های آسیا فوق العاده باشد.

کیم جونگ کیو (کره)

کیم حضور اصلی پست کره در جام جهانی ۲۰۱۴ بود، قبل از جام جهانی ۲۰۱۴، کیم در جام‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ آسیا به عنوان یک چشم انداز رو به رشد بازی کرد. در آن دو بازی اول، کیم در ۴/۱۸ دقیقه بازی در هر بازی فقط ۴/۵ به طور متوسط بود. پس از یک بازی برک آوت در جام جهانی، کیم به عنوان برترین مرد کره جنوبی ظاهر شد. در جام‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ آسیا، او تقریباً دو برابر نتیجه گلزنی خود را به ۸.۶ امتیاز در هر بازی تقریباً در همان دقیقه در هر بازی رساند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از بسکتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار