فرماندار حمیدیه ایجاد ناحیه صنعتی در این شهرستان را عاملی برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی در این شهرستان دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شاهین هاشمی فرماندار حمیدیه شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت گفت: بیش از ۴۳ پروژه با اعتبار حدود ۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت اجرا و افتتاح کردیم و در زمینه آب شرب پروژه ۱۵ کیلومتری غدیر را داریم.

او افزود: ایستگاه تحت فشار مسیر خسرج پروژه بعدی بود که مشکل آب شرب ۷ روستای بخش مرکزی و مسیر خسرج حل شد.

هاشمی تصریح کرد: راه روستایی مسیر خسرج در فاز اول با اعتبار ۶.۵ میلیارد تومان کلنگ زنی شد، چون با توجه به خسارت سیلاب از مطالبات جدی مردم بود.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای پروژه روشنایی برای ۷ روستا اظهار داشت: برای گاز شهری و در برخی نقاط روستایی ۵۰ کیلومتر لوله گذاری با اعتبار ۵.۵ میلیارد تومان انجام شد و بیش از ۷۰۰ نفر از انشعاب گاز بهره‌مند شدند.

فرماندار شهرستان حمیدیه بیان کرد: احداث ناحیه صنعتی در حمیدیه به عنوان شهرستان میانه مرکز استان و شهر‌های مرزی یک ضرورت است و باعث ایجاد رونق اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان می‌شود.

او با بیان اینکه باید جنگل‌های مسیر گمبوعه به خسرج را به عنوان یک ظرفیت گردشگری معرفی کرد، اذعان داشت: توانمندی این شهرستان بر پایه کشاورزی است و از این نظر رتبه چهارم و همچنین در بحث صیفی جات و سبزیجات مقام خوبی داریم.

شاهین هاشمی افزود: در حوزه خسارت‌های سیل امسال قرار شده که شهرستان‌ها علاوه بر اعلام میزان دقیق خسارت نسبت به ارائه نیازمندی خود اقدام کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه حمیدیه رتبه اول تعداد پروژه‌های هفته دولت در استان را دارد، ادامه داد: شهرستان حمیدیه با گروه رباتیک دانش آموزان روستایی در گمبوعه رتبه اول را در این زمینه کسب و همچنین موفقیت کاراته کاران با کسب رتبه سوم آسیایی نیز از دیگر افتخارات حمیدیه است.

این مقام مسئول بیان داشت: مشکل اساسی شهرستان با توجه به جدیدالتأسیس بودن و کشاورز محور بودن آن نبود امکانات ویژه است؛ در زمینه سیل هم خسارت‌های زیادی داشتیم، ولی اعتبارات خوبی برای نوسازی روستا‌ها و نقاط شهری اختصاص دادند.

او بیان کرد: بیش از ۲۵۰ واحد در حال احداث داریم و تعمیرات یک هزار و ۹۰۰ واحد آسیب دیده از سیل هم تمام شد.

شاهین هاشمی اظهار داشت: احداث بازارچه محلی با اشتغالزایی مستقیم ۸۰ نفر و ۱۰۰ نفر غیرمستفیم و پارک بازی در شهر حمیدیه از دیگر پروژه‌های حمیدیه است.

او گفت: آموزش و پرورش نیز ۱۱ پروژه انجام و همچنین دو مدرسه کانکسی روستایی به زودی جمع آوری می‌شوند.

هاشمی اظهار کرد: راه اندازی آزمایشگاه کیفیت آب اداره بهداشت و درمان از دیگر پروژه است که با راه اندازی آن کیفیت آب کنترل می‌شود.

فرماندار حمیدیه با بیان اینکه بهسازی معابر روستایی در گمبوعه بزرگ، دهلیز، شیخ ظهراب با اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد تومان انجام شد، گفت: از پروژه‌های دیگر نیز راه اندازی کشتارگاه مرغ با مشارکت بخش خصوصی با اشتغالزایی ۳۰ نفر است.

هاشمی در پایان بیان داشت: پروژه استخر و سالن ورزشی با ۵.۵ میلیارد تومان در دست انجام است. همچنین احداث مدرسه ۶ کلاسه در مدرسه شیخ طعمه به زودی و یک مرکز درمانی در مسیر خسرج به کمک سپاه انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

لزوم احداث ناحیه صنعتی در حمیدیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار