استاندار یزد گفت: اجلاس پیر غلامان زمینه ای برای فهم بیشتر مفاهیم اهل بیت(ع)، و وحدت بیشتر بین افراد جامعه است.

اجلاس پیر غلامان شروعی برای فهم بیشتر مفاهیم اهل بیت استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمدعلی طالبی، استاندار یزد در مراسم اختتامیه هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با اشاره به در پیش بودن ایام محرم گفت: اجلاس پیرغلامان حسینی که اکنون هفدهمین دوره آن را به پایان می رسانیم توانست همه ی عاشقان و دلدادگان حسین (ع) را از هر طبقه اجتماعی و از هر قوم و مذهبی به دور هم جمع آورد.

طالبی با بیان اینکه اجلاس پیر غلامان شروعی برای فهم بیشتر مفاهیم اهل بیت است، افزود: این اجلاس اگر موجب تقویت و همدلی ما شود و دل های ما را به هم نزدیک کند به مقصد نهایی خود رسیده ایم.

او اظهار داشت: برگزاری آیین عزاداری خاص یزدی ها باعث شده است که هر ساله با فرا رسیدن ماه محرم بسیاری از افراد در سراسر کشور برای تماشای آن به این شهر بیایند و در واقع این شیوه عزاداری به عنوان یک جاذبه برای شهر و استان یزد محصوب می شود.

استاندار یزد ادامه داد: همه ما موظفیم حول محور محبت به اهل بیت (ع) وحدت خود را حفظ کنیم و این مهم را برای سعادت خود در دنیا و آخرت بکار بگیریم.

طالبی با بیان اینکه این شهربا فخر و شکوه برآمده از دل تاریخ  است تا جایی که جهانیان آن را به عنوان شهر جهانی می شناسند، خاطرنشان کرد: هویت فرهنگی مردمان این دیار به عشق امام حسین(ع) و یارانش آمیخته شده است و باورهای قلبی و دینی یزدی ها سبب مشارکت آن ها در کارهای خیر گردیده، به گونه ای که نیات خیر آن ها سبب ارتقاء جامعه شده است.

هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی صبح دیروز در سالن همایش های کریاس پالاس میبد با حضور بیش از ۸۰۰ پیرغلام حسینی از سراسر کشور و ۴۵ پیرغلام بین المللی از ۲۵ کشور دنیا در میبد آغاز بکار کرد و امشب در حسینیه امیرچخماق یزد بکار خود پایان  می دهد.

انتهای پیام/ص

اختتامیه هفدهمین اجلاس بین المللی پیر غلامان در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار