شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی اوضاع سوریه تشکیل جلسه داد.

برگزاری نشست شورای امنیت درباره سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، جلسه شورای امنیت برای بررسی اوضاع سوریه آغاز شد.

به نقل از تلویزیون الجزیره، گیر پدرسن، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در سوریه، اعلام کرد: از تمامی طرف‌ها می‌خواهم با متوقف ساختن حملات و اقدامات ماجراجویانه، به حق حاکمیت سوریه احترام بگذارند.

بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد نیز در این جلسه گفت: نیروی هوایی سوریه و روسیه به اهداف غیر نظامی حمله نمی‌کنند، بلکه اهداف آن‌ها پایگاه‌ها و مراکز تجمع تروریست‌ها هستند.

جعفری افزود: «تنها راه پایان رنج‌های مردم سوریه در این است که کشور‌های حامی تروریسم، ترویست‌های خود را از سوریه خارج کنند. در این صورت است که مردم سوریه روی امنیت و آرامش را خواهند دید».

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد همچنین با انتقاد شدید از توافق آمریکا و ترکیه برای ایجاد منطقه امن در سوریه، این توافق را تجاوز آشکار به حق حاکمیت و وحدت ارضی جمهوری عربی سوریه خواند. جعفری افزود چنین توافقی بار دیگر شراکت آمریکا و ترکیه را در تجاوز به سوریه آشکار ساخته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار