وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استفاده از محصولات تولید داخل سیاست دولت است و مقام معظم رهبری نیز بر این مهم تاکید ویژه دارد.

استفاده از محصولات تولید داخل سیاست دولت استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، «رضا رحمانی» عصر روز پنجشنبه همزمان با ششمین روز از هفته دولت در حاشیه بهره برداری از طرح‌های صنعتی دلیجان افزود: دولت حمایت قاطع از تولیدکنندگان کالای ایرانی دارد و ممنوعیت و محدودیت واردات برای بسیاری از کالا‌ها که توان تولید آن در کشور وجود دارد، اعمال شده است.

او ادامه داد: واردات ۵۳۰ کد تعرفه ممنوع شده است چراکه در داخل کشور به مقدار مورد نیاز تولید می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: سیاست‌هایی برای هزینه بر شدن واردات کالا اعمال شده و در صورتیکه افزایش عوارض از صادرات جلوگیری نکند شیوه‌های سختگیرانه تری اجرایی می‌شود.

رحمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات واحد‌های تولیدی هپکو و آذرآب به دلیل ضعف مدیریت این واحد‌ها است، گفت: مهلت یک هفته‌ای به سهامداران این واحد‌های تولیدی برای انتصاب مدیرعامل جدید داده می‌شود.

او ادامه داد: نشست ارزیابی مشکلات واحد‌های آذرآب و هپکو به زودی با حضور مقامات ذیربط کشوری و استانی تشکیل می‌شود تا این واحد‌ها با وضعیت مناسبی به چرخه تولید برگردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: مشکلات واحد‌های تولیدی هپکو و آذرآب حاد نیست و وزارت راه و شهرسازی و شهرداری با خرید محصولات آن‌ها می‌توانند کمک بزرگی به این واحد‌های تولیدی کنند.

رحمانی گفت: استان مرکزی ظرفیت‌های خوبی به ویژه در حوزه معادن سنگ دارد که می‌تواند در اشتغال و رونق اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد.

در ششمین روز از هفته دولت عصر پنج شنبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در محلات از طرح توسعه شرکت صنایع سنگ سنگستان بهره برداری شد.

این واحد در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار و با سرمایه گذاری ارزی ۱۲ میلیون یوروی و سرمایه ریالی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال ایجاد شده است.

در این شرکت انواع سنگ تزیینی مرمریت، تراورتن با ظرفیت اسمی تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع و شش هزار تن احجام سنگین تولید می‌شود.

این واحد معدنی ۲۰ فرصت شغلی مستقیم و یک هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کرده است.

بازدید از واحد تولیدی تولید کاغذ از سنگ در محلات و آغاز عملیات اجرایی دار القرآن نیم ور محلات از دیگر برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی بود.

طرح توسعه واحد تولیدی الیاف دلیجان نیز امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

این واحد تولیدی در زمینی به وسعت ۵۰ هزار مترمربع با زیربنای هشت هزار متر مربع و سرمایه گذاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

ظرفیت اسمی تولید سالانه این واحد ۲۵ هزار تن انواع الیاف است و با آغاز به کار آن ۹۰ اشتغال مستقیم و ۲۵۰ فرصت شغلی غیر مستفیم ایجاد شده است.

عملیات اجرایی مرحله دوم قیر اسپادانا نیز در جریان سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینی به وسعت ۱۷ هزار مترمربع با پنج هزار زیربنا و سرمایه گذاری پنج میلیون دلار در دلیجان آغاز شد.

این واحد تولیدی انواع روغن‌ها با تولید ۱۵۰ هزار تن در سال را تولید خواهد کرد و ۱۵۰ اشتغال مستفیم و ۴۰۰ فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد می‌کند.

بازدید از سه واحد صنعتی در خمین و شرکت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در اراک از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

استان مرکزی ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

انتهای پیام/ز

صحبت های وزیر صمت در اراک

برچسب ها: وزارت صمت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.