مراسم گرامیداشت یادوخاطره شهدای والامقام هشتم شهریور با حضور مردم و مسئولین در مرکز و تمامی شهرستان‌های خراسان شمالی برگزار گردید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حجت الاسلام رضا نوری مشاور استاندار خراسان شمالی در امور روحانیت و امام جمعه موقت بجنورد (مرکز خراسان شمالی) در این مراسم با بیان اینکه تمام دولتمردان و مسئولین افتخار این را دارند که شهید رجایی را الگوی خود قرار دهند گفت: این دو شهید شخصیت‌هایی کم نظیر بودند که فقدان چنین افرادی صدمات سنگینی را به انقلاب و نظام تحمیل کرد.

حجت الاسلام نوری بیان داشت: جنگ بین خیر و شر و نور و ظلمت از ابتدای خلقت انسان وجود داشته و جنود رحمان و جنود شیطان هیچگاه نشده در کنار هم قرار بگیرند و این ترور‌ها و قتل و کشتار‌ها هم مختص عصر مانیست.

او افزود: دشمن با حربه‌های مختلف، تمام توان خود را برای ساقط کردن نظام بکار بست و وقتی راه به جایی نبرد متوسل به ترور و حذف شخصیت‌های تأثیر گذار انقلاب شد.

امام جمعه موقت بجنورد عنوان کرد: به بیان مسئولین بنیاد شهید در کشور بیش از ۱۷ هزار نفر انسان بی گناه از شخصیت‌های نظام، نخبگان، دانشمندان و آحاد مختلف مردم در آتش کینه و عداوت کوردلان و مستکبرین سوختند.

حجت الاسلام نوری بیان داشت: همان‌هایی که امروز داعیه مبارزه با تروریسم را دارند سیاه‌ترین کارنامه را نیز در کشتار و وحشی گری و قتل عام انسان‌های بی گناه داشته اند و آمریکایی که امروز به بهانه‌های واهی ایران را تحریم می‌کند خود دفتر گروهک منافقین را دستش به خون بیش از ۱۲ هزار بی گناه آلوده است را دل خود جای داده و با بی شرمی تمام به طور رسمی برای این گروهک بودجه سالانه تصویب می‌کند.


او تصریح کرد: همانگونه که این شهدا در زمان حیاتشان باعث برکات بسیاری برای انقلاب و کشور بوده اند پس از شهداتشان نیز موجی ایجاد شد که موجب همدلی و همگرایی مسئولین و مردم شد تا نظام سلطه نتواند به اهداف شوم و پلید خود دست پیدا کند.


امام جمعه موقت بجنورد اظهار داشت: باید مسئولین و دولتمردان ما سیره این شهیدان گرانقدر را سرلوحه و الگوی عملی و رفتاری خود در تمام شئون قرار دهند و در مشی و مسیر این شهیدان گام بردارند.


حجت الاسلام نوری با اشاره به ویژگی‌های بارز این دوشهید، انقلابی بودن و عمل انقلابی را یکی از خصوصیات برجسته ایشان دانست و افزود: شهید رجایی با روحیه ظلم ستیزی که داشت در تمامی صحنه‌های تظاهرات ضد رژیم طاغوت حضور داشت و همانگونه که در صحن سازمان ملل نشان داد؛ بدنش مملو از آثار شکنجه‌های وحشیانه رژیم سفاک شاهنشاهی بود.


ایشان تصریح کرد: همین نگاه انقلابی و تفکر انقلابی بود که این دو شهید در عمر کوتاه مسئولیتشان که به یک ماه هم نرسید توانستند به خوبی از عهده مسئولیت‌های سنگین برآیند و آثار و برکات بزرگی را از خود به یادگار بگذارند.


او اخلاص و ساده زیستی را یکی دیگر از ویژگی‌های ستودنی این دوشهید برشمرد و بیان داشت: آنچه باعث شد نام و خاطره این شهیدان برای همیشه در یاد‌ها و قلب‌ها بماند و جاودانه شوند اخلاص و کار بی ریای آنان بود.


حجت الاسلام نوری گفت: هدف شهیدان رجایی و باهنر فقط جلب رضایت خدا بود و و نه رضایت خلق و امروز هم مسئولین، دولتمردان و مردم مشی و راه آن‌ها را در پیش بگیرند و به دور از هیاهو خالصانه در مسیر شهدا گام بردارند هیچ قدرتی توان مقابله با انقلاب اسلامی را نخواهد داشت و به فرموده امام راحل ره سنگر‌های کلیدی جهان را فتح خواهیم کرد.


امام جمعه موقت بجنورد، ولایتمداری را نقطه عطفی در زندگی پرافتخار این دوشهید عنوان کرد و افزود: شهیدرجایی بار‌ها در برابر توهین‌ها و بی احترامی بنی صدر سکوت می‌کردند و دلیل آن را توصیه امام خمینی ره می‌دانسته.


این مراسم همچنین با ذکر مصیبت در رثای سید و سالار شهیدان و نوحه خوانی همراه بود.

انتهای پیام/د

برگزاری مراسم ویژه سی و هشتمین سالگرد شهدای هشتم شهریور در بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.