فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: جوانی که وارد هیات ما می‌شود نیاز به بصیرت افزایی دارد و ما نه تنها در محرم بلکه در تمام سال باید هدایتگر این قشر باشیم تا در کنار بر سر و سینه زدن برای امام حسین(ع)، بر بصیرت هم افزوده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان در همایش پیرغلامان سراسر استان  به میزبانی شهرستان رفسنجان با ذکر نام و یاد شهدا بویژه شهدای عرصه نظم و امنیت این شهرستان با قدردانی از زحمات و تلاش‌های برگزارکنندگان این همایش ارزشمند گفت: در راستای ترویج آموزه‌های مرتبط با فرهنگ محرم، یک سری کتابچه حاوی مطالب کاربردی در خصوص نظم و امنیت به همت معاونت اجتماعی بین هیات امنا و پیرغلامان توزیع شد.

او افزود: عنوان نشست بصیرتی که برای این گردهمایی انتخاب شده ناظر به اهمیت حفظ ارزش‌های دینی در امور سوگواری و عزاداری هاست که بنا به فرمایش رهبری  ۴ مورد در هیات‌های عزاداری باید مورد توجه باشد و اولین مورد، ورود وهن و انحراف در آئین‌های عزاداری است که نباید اجازه دهیم مواردی که ترویج دهنده خشونت در دین مبین اسلام است وارد فرهنگ ما بشود و مطلب دیگر اینکه آئین‌های مذهبی باید کلاس درس بصیرت افزایی باشند.

فرمانده انتظامی استان در ادامه بیان داشت: آئین‌های عزاداری و مراسمات مذهبی باید بصیرت جوانان ما را اضافه کند و این در شرایطی که تمام دنیا با تمام ابزار‌های موجود به جنگ افکار و اندیشه‌های ناب دینی و اسلامی آمده تا یک فضای وهن آلود را ترسیم و جوانان را به انحرافات ترغیب کند، اهمیتی دو چندان دارد.

او ادامه داد: ویژگی سوم مورد تاکید رهبری جاری بودن فلسفه امر به معروف در هیات‌ها و ویژگی چهارم قرآن محوری این مجالس است که اصول اصلی دین و شریعت ما را همین کتاب مقدس برای ما تبیین و ترسیم کرده و خدای ناکرده نباید در منازل مهجور باشد.

سردار ناظری گفت: همانطور که هیات امنا از ماه‌ها قبل برنامه ریزی هایی کرده اید پلیس نیز تدابیر لازم را اندیشیده و نیروهایی که توام با مهربانی و اقتدار از عمق مرز‌ها تا نقاط دوردست شهری و روستایی اجرای ماموریت می‌کنند در این ایام در کنار هیات‌ها خواهند بود.

اوتصریح کرد: فرمان هیات‌های عزاداری با آن جوانان پر از شور حسینی به دست شما هیات امنا و پیرغلامان است که مهمترین نقش شما امانتداری از جوانان و نوجوانان پرشوری است که خانواده‌ها به ما سپرده اند؛ امنیت این افراد به ما سپرده شده و اندیشه و فکر متعالی این افراد بر عهده هیات امنا است.

سردار ناظری گفت: بیشتر شما در زمان جنگ مسئولیت‌های مهمی داشتید و قطعا در این عرصه و در رکاب حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام نیز باعث و بانی خدمات خوبی خواهید بود.

او همچنین گفت: حضرت ابوالفضل علیه السلام هم در روز نبرد حق علیه باطل در میدان کربلا مسول امنیت کاروان و کاروانیان امام حسین علیه السلام بودند و همین نقش را امروز ما و شما پیر غلامان بر عهده داریم.

سردار ناظری در این رابطه بیان داشت: جوانی که وارد هیات ما می‌شود نیاز به بصیرت افزایی دارد و ما نه تنها در محرم بلکه در تمام سال باید هدایتگر این قشر باشیم تا در کنار بر سر و سینه زدن برای امام حسین(ع)، بر بصیرت این قشر هم افزوده شود.

او افزود: پلیس همواره در کنار مردم بوده و تمام و کمال در امر نظم و امنیت آئین‌های عزاداری خدمتگزاری کرده است که در این میان رعایت یک سری ملاحظات در امور حرکت و عزاداری هیات‌ها و پیشگیری از یک سری مزاحمت‌ها باید مدنظر مسوولان هیات‌ها باشد که ما این موضوع را جدای از مزاحمت‌هایی مانند کاروان‌های جشن و شادی می‌بینیم و برابر تدابیر فرمانده ناجا مکلف به پیشگیری از اینگونه مسائل هستیم.

سردار ناظری ادامه داد: در این رابطه از مسولان شهرداری و نهاد‌های خدماتی می‌خواهیم در ایاب و ذهاب شهروندان، مسدود سازی مسیرها، تردد عزاداران همت و از وقوع حوادث و سوانح ناشی از حمل مسافر از طریق وانت و وسایل حمل ادوات عزاداری جلوگیری کنند چراکه خیلی از این موارد ممکن است به دستمایه دشمنان در فضای حقیقی و مجازی تبدیل شود و در کنار این دشمن ممکن است از این تجمعات و گردهمایی‌های مذهبی سوء استفاده کند که لازم یک سری موارد خاص را مدنظر داشته باشیم و با بهره گیری از ظرفیت بسیج یک سری کنترل‌های محیطی نیز انجام بگیرد.

فرمانده انتظامی استان با یادآوری برخی موارد ایمنی و امنیتی در خصوص حرکت و توقف هیات‌های عزاداری در معابر عمومی گفت: در این رابطه پلیس با یک سری طرح‌ها و تدابیر انتظامی و ترافیکی در راستای انجام وظایف ذاتی خود اجرای ماموریت می‌کند که لازم است در خیلی موضوعات خود هیات امنا و خادمان حضرت ابا عبدالله ورود کنند تا ان شاء الله همچون هر ساله یک محرم و عزاداری مطلوب و در خور و شان داشته باشیم.

رییس هیات‌های مذهبی استان کرمان نیز در همایش پیرغلامان شهرستان رفسنجان گفت: امسال بیست و نهمین سال برگزاری این همایش است که جا دارد از زحمات مجموعه انتظامی به ویژه سردار ناظری که سابق بر این مسول انتظامی این شهرستان نیز بودند قدردانی کنیم.

کامیابی افزود: هم اکنون نیز پلیس شهرستان رفسنجان در راستای برقراری نظم و امنیت آئین‌های سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام زحمات و تدابیر خوبی را در دست انجام دارد که می‌طلبد هیات امنا و پیرغلامان با این عزیزان نهایت همکاری را داشته باشند.

او با اشاره به سابقه فعالیت‌های هیات امنا و پیرغلامان از زمان طاغوت تاکنون گفت: شما جایگاه خوبی دارید و در پیروزی انقلاب و ترویج اهداف دینی در طول این چهل سال نقش اثربخشی داشتید.

او تصریح کرد: ما امور انتظامات هیات‌های مذهبی را با آموزش یک تعداد از افراد تحت نظارت ستاد امر بمعروف عهده دار شدیم که مسوولان و کارشناسان انتظامی نیز بر عملکرد ما نظارت دارند.

این مسئول گفت: در زمینه علم گردانی، خوشبختانه شاهد معضل خاصی در سطح استان نیستیم، اما به هر حال باید قشر جوان و نوجوان را در عزاداری صحیح هدایت کرد.
انتهای پیام/ی

باید قشر جوان و نوجوان را در عزاداری صحیح هدایت کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.