معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: به صورت جد از هیات‌ها خواسته می‌شود، نسبت به استفاده از ابزار‌های مجاز و رعایت حقوق شهروندان در برگزاری مراسم‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام قنبری معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه همه ساله قبل از ماه محرم برنامه‌هایی به عنوان مانورآمادگی مجموعه‌های هیاتی و مداحی به منظور هماهنگ کردن برخی از برنامه‌ها برگزار می‌شود، گفت: امسال هم همایش هیات‌های مذهبی و مداحان به صورت شهرستانی در بیشتر شهرستان‌های استان و مرکز استان برگزار می‌شود.

او افزود: امسال همایش استانی هیات‌های مذهبی به صورت محوری و متمرکز ۷ شهریور در شهرستان رفسنجان و همایش مداحان اهل بیت ۹ شهریور در شهرستان زرند برگزار می‌شود.

حجت الاسلام قنبری با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های اساسی سازمان تبلیغات اسلامی در کشور، اعزام مبلغ در مناسبت‌های های خاص از جمله ماه محرم است، از اعزام بیش از هزار نفر از طلاب و روحانیون به منظور تبیین و بیان اهداف قیام اباعبدالله (ع) به نقاط مختلف استان به ویژه مناطق محروم خبر داد.

او با بیان اینکه این اعزام‌ها از یکی یا دو روز مانده به ماه محرم آغاز می‌شود و تا بعد از دهه محرم ادامه دارد، افزود: عمده بحث تبلیغ در ماه محرم، ده روز ابتدایی است که اعزام‌ها در آن بازه زمانی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام قنبری با بیان اینکه هر سال سازمان تبلیغاتی اسلامی یک برنامه محوری را در نظر می‌گیرد، رویکرد امسال سازمان تبلیغات اسلامی را تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و پرداختن به مباحث خانواده که از مطالبات جدی مقام معظم رهبریست، عنوان کرد.

او به ثبت و فعالیت بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ هیئت مذهبی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: فعالیت تعداد زیادی از این هیات‌ها تقریبا در ایام ماه محرم است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: ورود هیات‌های مذهبی به بحث خدمات اجتماعی، یک اتفاقات خوبی است که رخ داده و سال‌های گذشته برنامه‌های خیلی خوبی در این زمینه برگزار شده است.

او با بیان اینکه در کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی که قبل از ماه محرم در حال برگزاری است، از هیئت‌ها تقاضا می‌کنیم، جدای از برنامه‌های تبیینی، بصیرتی و عزاداری که به طور همیشگی و مستمر در این ایام برگزار می‌کنند، به مباحث اجتماعی خصوصا مباحث خانواده ورود پیدا کنند و تأثیرگذار باشند.

حجت الاسلام قنبری با بیان اینکه ظرفیت هیئت‌ها بسیار ارزشمند و مردمی است، بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی، وظیفه تسهیلگری، تنظیم گری، توانمند سازی هیات‌ها و مداحان اهل بیت (ع) از نظر محتوایی و در بعضی مواقع نظارت بر عملکرد هیئت‌ها را در دستور کار خود دارد. 

او گفت: در جلسات هماهنگی که به عنوان همایش هیات‌های مذهبی با حضور نیروی انتظامی، تبلیغات اسلامی و شورای تأمین قبل از ماه محرم برگزار می‌شود، به صورت جد از هیات‌ها خواسته می‌شود، نسبت به استفاده از ابزار‌های مجاز و رعایت حقوق شهروندان در برگزاری مراسم‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه معمولا هیات‌ها به مواردی که به آن‌ها تذکر داده شده است، پای بند هستند، افزود: اگر در مواردی هیاتی خلاف قوانینی و مطالبات خواسته شده عمل کند، این امکان وجود دارد که افراد با اطلاع به سازمان تبلیغات یا نیروی انتظامی یا خود پلیس یارانی که از بین خود هیات‌ها انتخاب می‌شوند، این موضوع را حل و فصل کنند.

او تصریح کرد: بنای هیات‌ها انجام عزاداری برای سالار شهیدان است و قصد مردم آزاری ندارند و اگر، به صورت شفاف و خیرخواهانه این گونه موارد به آن‌ها تذکر داده شود، هیات‌ها نیز رعایت می‌کنند.
انتهای پیام/ی

تبیین گام دوم انقلاب و مباحث خانواده برنامه‌های محوری مبلغان امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار